کتاب «توانمندسازی فردی کارکنان و تغییر در پارادایم آموزش» به قلم دکتر وجیهه کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در 136 صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: توانمندسازی از جمله مفاهیمی است که علیرغم گستردگی کاربرد در حوزههای اقتصادی، مدیریتی، سیاسی و حتی هنری، مفهومی پیچیده بوده و از منظرهای گوناگون قابل بررسی است؛ ولی اهمیت نقش کارکنان در بهرهوری سازمانها، اندیشمندان این حوزه را بر آن داشته که توانمندسازی فردی کارکنان را در کانون توجه قرار دهند. در بین ابعاد فردی توانمندسازی، بعد رفتاری آن نمود بیرونی سایر ویژگیها بوده و این بدان معنی است که هوش و استعداد، شناخت پیچیدگیهای شغلی، برانگیختگی وکنترل هیجانات، احساس اهمیت و معناداری و قابلیت های جسمانی فقط در صورتی قابل تایید و تحسین خواهند بود که فرد رفتار مطلوبی داشته باشد.
دستیابی به رفتار شایسته نیازمند آموزش وسیع، کاربردی و بهروز است؛ آموزشی که از شکل سنتی، منفعل، تک رسانهای و یکسویه به سمت آموزش پویا، غیرهمزمان، چندرسانهای و فعال تغییر ماهیت داده باشد. در این تغییر پارادایم به جای کسب مدرک، یادگیری مرکز ثقل فرایندهای آموزش منابع انسانی است.
هدف اصلی کتاب حاضر تبیین توانمندسازی در ابعاد گوناگون بالاخص توانمندسازی فردی بوده و آموزش یادگیری محور بهعنوان مهمترین ابزار برای تحقق این توانمندی معرفی گردیده است. آموزشی که با بهرهگیری از امکانات و رویکردهای نوین بالاترین منفعت را برای فرد، سازمان و جامعه به همراه داشته باشد.
یاد آور ميشود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که بهصورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت ميکند، تلاش ميکند در کوتاهترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تأليف و ترجمه و پايان نامههاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحبنظران و مؤلفان ميتوانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تأليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام ميشود.
پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: مفاهیم و تعاریف
فصل سوم: ابعاد و مدلهای توانمندسازی بر اساس رویکردهای توانمندسازی
فصل چهارم: ابعاد و وجوه توانمندسازی
فصل پنجم: نقش آموزش در توانمندسازی فردی کارکنان
منابع
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
|