پیمانکاری جاده‌های جنگلی: ساخت‌وساز، تعمیر و نگهداری برای مالکان جنگل‌های کوچک -
نویسنده:
برایان‌دبلیو. کرامر
مترجم:
فرشاد کیوان‌بهجو، مهدی اشرع
سال نشر:
1403
صفحه:
180
نوبت چاپ:
1

این کتاب راهنمای جامعی برای ساخت و نگهداری جاده های چوبکشی مقرون به صرفه و قابل قبول برای محیط زیست است که مخصوص مالکان جنگل های خصوصی غیر صنعتی در غرب اورگان و واشنگتن در نظر گرفته شده است، اما از اصول مهندسی جاده های جنگلی و شیوه اساسی قابل اجرا در سایر برنامه های جنگلداری استفاده می کند. متن تا آنجا که ممکن است با اصطلاحات غیرفنی برای آن دسته از مالکان جنگل نوشته شده که ممکن است دانش مهندسی جاده سازی کمی داشته باشند یا اصلاً دانشی نداشته باشند.

دو نوع جاده جنگلی، جاده های شیب کناری دار و جاده های جوی کناری دار( جاده های شیب داخلی دار)، مفصل مورد بررسی قرار گرفته اند. ساخت و نگهداری جاده ها در انواع آب و هوا و فصل خشک ارائه شده و اطلاعاتی برای کمک به مالک جنگل در نوشتن قراردادهای موفقیت آمیز ساخت جاده جنگلی، بازسازی و نگهداری ارائه گردیده است.

 این کتاب بخاطر دارا بودن سطح علمی بسیار خوب برای تدریس به عنوان منبع در رشته های منابع طبیعی و دروس (برنامه ریزی شبکه جاده، ساخت و نگهداری جاده، حمل و نقل) در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد، قبل از ترجمه این کتاب، تدریس بصورت انگلیسی تحت الفظی برای دانشجویان صورت می گرفت که دانشجویان درک صحیحی و دقیقی از موضوعات تدریس شده را دریافت نمی کردند، بنابراین کتاب برای تدریس بهتر و قابل فهم تر در رشته های منابع طبیعی، حتی برای رشته های فنی نیز کاربرد دارد.

 پیشگفتارمولف/11

پیشگفتارمترجمان/15

فصل اول: مقاطع و جاده/17

فصل دوم: جاده‌های دارای جوی کناری/37

فصل سوم: جاده‌های دارای شیب کناری /53

فصل چهارم: ساخت و بازسازی جاده: پاک‌سازی و ریشه‌کنی /69

فصل پنجم: موقعیت جاده و بررسی آن /113

فصل ششم: تعمیر و نگهداری جاده‌های جنگلی /123

فصل هفتم: نحوه نوشتن یک قرارداد موفق برای کنترل ساخت‌وساز و بازسازی جاده /143

پیوست/166

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
كشاورزي و منابع طبیعی منابع طبیعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved