راهنمای پژوهش مرور یکپارچه -
نویسنده:
مهدی غفوری‌فرد، مریم باقریان
مترجم:
-
سال نشر:
1403
صفحه:
184
نوبت چاپ:
1

توسعه علم در دنیای امروز به حدی گسترش یافته، که ممکن است در خصوص ابعاد یک موضوع یا پدیده ناشناخته یا کمتر شناخته شده برای ما، در سایر نقاط جهان پژوهش های متعددی صورت گرفته باشد. لذا چنانچه بخواهیم از طریق مطالعات علمی شواهد لازم برای شناسایی شکاف های دانشی در یک حوزه موضوعی را که مطالعات مختلفی در مورد آن در اقصا نقاط جهان صورت پذیرفته بیابیم، می بایست سراغ روش های مرور یکپارچه و یا سایر روش های مروری دیگر برویم.

مطالعات و پژوهش های مروری برای پاسخ به سوالات مختلف در خصوص ابعاد مختلف یک موضوع و یا کشف آخرین دستاوردهای مربوط به آن بسیار مهم هستند اما بدون یک روش شناسی قوی، ارزش یک پژوهش مورد تردید خواهد بود به همین منظور برای انجام چنین مطالعاتی (مطالعات و پژوهش های مروری)، نیاز به بررسی های دقیقی می باشد که به طور منظم ادبیات و پژوهش های پیشین مرتبط با موضوع مورد نظر را جستجو کرده، مطالعات را ارزیابی و یافته ها را تفسیر و ترکیب نماید.

تمرکز این کتاب بر روش پژوهش مرور تلفیقی یا یکپارچه می باشد. این روش پژوهشی می تواند در طیف گسترده ای از علوم مختلف مانند مدیریت، اقتصاد، علوم اجتماعی، مهندسی و پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. برخلاف برخی از انواع مطالعات مروری، در یک مطالعه مروری یکپارچه، کیفیت هر یک از مطالعات انتخاب شده، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برای پاسخ به سوالات پژوهش و نشر دانش جدید در مورد موضوع مورد نظر، تفسیر و به نتایج معناداری تبدیل می‌شوند.

این کتاب می تواند به منظور توسعه مهارت های اساتید دانشگاه و دانشجویان در انجام پژوهش های مرور یکپارچه به عنوان مبنایی برای پروژه ها و تحقیقات علمی مورد استفاده قرار گیرد. در این کتاب فرآیند کامل روش پژوهش مرور یکپارچه به صورت گام به گام و عملیاتی توضیح داده شده است و در حال حاضر کتاب مشابهی در این زمینه در داخل کشور وجود ندارد.

پیشگفتار/5

فصل اول: نگاهی گذرا به روش پژوهش مرور یکپارچه/13

فصل دوم:  تدوین سوالاتدر پژوهش مرور یکپارچه/26

فصل سوم: جستجوی سیستماتیک و جامع/43

فصل چهارم: ارزیابی کیفیت /79

فصل پنجم: تجزیه و تحلیل و ترکیب داده ها /95

فصل ششم: بحث و نتیجه گیری /117

فصل هفتم: انتشار مطالعات مرور یکپارچه /137

منابع /167

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved