کتاب «کاربست مداخله چشم انداز زمان در مدرسه» به قلم مرضیه کرمی بروجنی و دکتر محمد ربیعی عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در 78 صفحه در قطع رقعی تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: در جامعه کنونی افت تحصیلی و شکست تحصیلی و عدم موفقیت دانش آموزان در مدارس، تبدیل به مشکل نگران کنندهای شده است. گسترش بی وقفه کتاب های کمک آموزشی و مؤسسات کنکور دلیل این ادعاست. بنابراین ارزش تحصیلات را نمی توان دست کم گرفت. معمولا دانش آموزان ازنظر چشم انداز زمان متفاوت اند. برخی از دانش آموزان نسبت به نقش تحصیلات در زندگی و پیشرفت آینده، واقف اند و برخی دیگر به نظر نمی رسد که نگران آینده باشند، ارزش کمی برای فعالیت های تحصیلی قائلند و بیشتر از زمان حال لذت می برند. درمان چشم انداز زمان با برقراری یک تعادل مطلوب و ایجاد انعطاف پذیری در به کارگیری قلمروهای زمانی، مسیر دستیابی به موفقیت در موقعیت های گوناگون زندگی را تسهیل می کند. همچنین محققان بر اهمیت چشم انداز زمانی به عنوان یک عامل مرتبط با هدفهای آموزشی و نیز یک موضوع مهم و در ارتباط با دوره نوجوانی تأکید داشته اند. با توجه به مطالب ذکر شده، شناخت اثربخشی درمان چشم انداز زمان بر عملکرد تحصیلی و ابعاد موفقیت، از یک سو پیشگیری از پیامدهای شکست در مدرسه و پدیدآوری محیطی خوشایند برای یادگیری را افزایش می دهد و از سوی دیگر می تواند دستیابی به روش های مناسب حل مسائل مختلف شغلی و اجتماعی را تسهیل کند. در این کتاب سعی داریم با مروری اجمالی بر نظریه چشم انداز زمان، کاربست آن را در مدرسه مورد بررسی قرار دهیم.
یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.
فصل اول
مقدمه
چشم انداز زمان
فصل دوم
راهنمای مداخله چشم انداز زمان
گام اول: دایره های زمانی
تمرین 1
گام دوم: در جستجوی زمان از دست رفته
تمرین 2
گام سوم: دفترچه خاطرات
تمرین 3
گام چهارم: زندگی در لحظه
تمرین 4
گام پنجم: احتمال یا انتخاب
تمرین 5
گام ششم: خودهای ممکن
تمرین 6
گام هفتم: سفر در زمان
پیوست ها
پیوست 1: پرسش نامه موفقیت تحصیلی
پیوست 2: پرسش نامه چشم انداز زمان زیمباردو
منابع
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|