رفتار سازمانی مثبت بر حیطه وسیعی، از جریانات پژوهشی سازمانی گذشته مبتنی بر ایدئولوژی مکتب کسبوکار تا نیازهای ضروری و فرصتهای نوظهور کنونی، برپیامدهای مثبتی که در آینده میتواند حاصل شود (اگر مطابق با اصول رفتار سازمانی مثبت عمل نمائیم)، تأکید دارد.
رفتار سازمانی مثبت به پایه و اساس تاریخچه پژوهش سازمانی حیات مجدد میبخشد. مدتها پیش، قبل از آنکه مکاتب کسبوکار اولیه، خالقان مطالعات علوم اجتماعی در سازمانها باشند، رشد شخصی، ارتباط متقابل میانفردی و ارتباط دو جانبه کارگر و کارفرما، برخی از موضوعات محوری مطالعات سازمانی بودهاند.
بخش اول -مقدمه و چارچوبها
فصل - 1-رفتار سازمانی مثبت: نگاهی جامع
فصل 2- سرمایۀ روانشناختی: بررسی و توسعه رفتار سازمانی مثبت
فصل 3-کار مولد سالم: نیروی مثبت از طریق شايستگی ارتباطی و وابستگی متقابل میانفردی
فصل 4-استرس سازنده در کار: شرح و بسط مدل جامع استرس
بخش دوم-حالات، صفات و فرآیندهای مثبت
فصل 5-هیجان مثبت در سازمانها: سازهای چندسطحی
فصل 6-شرح شور و اشتیاق: پیشایندها و پیامدهای شور و اشتیاق بهعنوان یک احساس مثبت در کار
فصل 8-رهبری اخلاقی: سازه و مفهومی رو بهتوسعه
فصل 9-نقش مثبت مهارت سیاسی در سازمانها
فصل 10-بخشش در سازمانها
فصل 11-التزام و اشتیاق فردی (درونی) به کار
فصل 12-مزایا و معایب احتمالی خودارزیابیهای درونی مثبت: مرور و اشاراتی برای پژوهشهای آتی
بخش سوم-مباحث روششناسی در پژوهش رفتار سازمانی مثبت
فصل 13-گاهی به دو چالش روششناسی برای پژوهشگران علاقهمند به رفتار سازمانی مثبت
فصل 14-سرمایۀ روانشناختی مثبت:آیا مثبتگرایی بر دقت سنجش، سایه انداخته است؟
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|