زمانی که سرمایه گذاران قصد راه اندازی یک کسب و کار تولیدی را به صورت احداث واحدی تولیدی و صنعتی دارند، سوالات متعددی در ابتدای امر برای آنان مطرح میگردد، که از جمله آنان میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
چه نوع محصولی بایستی تولید گردد و اهم ویژگیهای محصول کداماند؟
برای تولید محصول، چه نوع ماشین آلات، تجهیزات و روشهای تولیدی مورد نیاز است؟
آیا راه اندازی این واحد صنعتی و تولید محصول مدنظر، مقرون به صرفه بوده و توجیه مالی و اقتصادی دارد؟
مزیتهای رقابتی محصول تولیدی در بازار چیست؟
به طور کلی میتوان مطالعات لازم برای تولید محصول را در مطالعه بازار، مطالعه فنی و اجرایی و همچنین مطالعه مالی و اقتصادی خلاصه نمود.
مطالعه بازار که از آن تحت عنوان تحقیقات بازار نیز نام میبرند، قبل از راهاندازی واحد صنعتی و تولید محصول، میزان سهم بازار قابل رقابت برای محصول موردنظر و همچنین سهم بازار اشغالشده توسط رقبا را تعیین مینماید و سرمایهگذاران را در بدو امر راهنمایی میکند.
فصل :1سیستم تولید سنتی
فصل :2سیستم تولید ناب
فصل :3مقدم های بر سیستم های تولیدی نوین
فصل :4بهره وری
فصل :5مطالعه کار
فصل :6رو شهای بهبود و روابط انسان-ماشین
فصل :7متعاد ل سازی خطوط مونتاژ
فصل :8زما ن سنجی
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
فنی و مهندسی |
مهندسی صنایع
مهندسی صنایع |