مطالعه کار و زمان -
نویسنده:
روزبه قوسی - علی چگینی
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
252
نوبت چاپ:
1

زمانی که سرمایه گذاران قصد راه اندازی یک کسب و کار تولیدی را به صورت احداث واحدی تولیدی و صنعتی دارند، سوالات متعددی در ابتدای امر برای آنان مطرح می‌گردد، که از جمله آنان می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 چه نوع محصولی بایستی تولید گردد و اهم ویژگی‌های محصول کدام‌اند؟

 برای تولید محصول، چه نوع ماشین آلات، تجهیزات و روش‌های تولیدی مورد نیاز است؟

  آیا راه اندازی این واحد صنعتی و تولید محصول مدنظر، مقرون به صرفه بوده و توجیه مالی و اقتصادی دارد؟

  مزیت‌های رقابتی محصول تولیدی در بازار چیست؟

به طور کلی می‌توان مطالعات لازم برای تولید محصول را در مطالعه بازار، مطالعه فنی و اجرایی و همچنین مطالعه مالی و اقتصادی خلاصه نمود.

مطالعه بازار که از آن تحت عنوان تحقیقات بازار نیز نام می‌برند، قبل از راه‌اندازی واحد صنعتی و تولید محصول، میزان سهم بازار قابل رقابت برای محصول موردنظر و همچنین سهم بازار اشغال‌شده توسط رقبا را تعیین می‌نماید و سرمایه‌گذاران را در بدو امر راهنمایی می‌کند.

‫فصل ‪ :1‬سیستم تولید سنتی‬

‫فصل ‪ :2‬سیستم تولید ناب

‫فصل ‪ :3‬مقدم ‌های بر سیستم های تولیدی نوین‬‬

‫فصل ‪ :4‬بهر‌ه وری‬

‫فصل ‪ :5‬مطالعه کار‬

‫فصل ‪ :6‬رو ‌شهای بهبود و روابط انسان‪-‬ماشین‬

‫فصل ‪ :7‬متعاد ‌ل سازی خطوط مونتاژ

‫فصل ‪ :8‬زما ‌ن سنجی‬

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved