سیستم های توصیه گر -
نویسنده:
پرهام مرادی
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
224
نوبت چاپ:
1

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، حجم عظیمی از داده ‏ها توسط اینترنت در اختیار کاربران قرار گرفته است. در عصر اطلاعات، خرید برخط جزء ضروری زندگی روزانه مردم شده است. به نحوی که میلیون‌‏ها کالا توسط وب‏‌سایت‏ های متعدد به ‏صورت برخط ارائه می‌­شوند، اما با مشکل جدی چگونگی کمک به مشتریان خود، برای پیدا کردن آیتم‏‌های مورد علاقه آن‏ها، روبرو هستند.

با توجه به گستردگی این اطلاعات در زمینه‏ های مختلف و فقدان مدیریتی کارآمد، دسترسی کاربران به درخواست‏‌های مورد نیاز دشوار است. بنابراین نیاز به سیستم‏‌هایی که توانایی هدایت کاربران به سمت کالا و سرویس مورد نظر را داشته باشند بیش از پیش احساس می‏شود و در دهه اخیر به یکی از حوزه‌‏های فعال تحقیقاتی تبدیل شده است. کارایی بالای این سیستم‌ها باعث شده تا در بسیاری از وب ‏سایت‌‏های تجاری ازجمله: Amazon.com، CDnow.com، eBay، Levis و Moviefinder، از سرویس‏‌های توصیه‏ کننده استفاده شود. در ادامه، به بیان مفاهیم اساسی و ساختار کلی سیستم‌‏های توصیه ‏گر خواهیم پرداخت.


 

‫فصل ‪ :1‬سیستم های توصیه گر‬

‫فصل ‪ :2‬معیارهای ارزیابی سیستم های توصیه ‌ گر‬

‫فصل ‪ :3‬سیستم های توصیه گر پالایش مشارکتی‬

‫فصل ‪ :4‬سیستم های توصیه گر مبتنی بر خوشه بندی‬

‫فصل ‪ :5‬سیستم های توصیه گر مبتنی بر اعتماد‬


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved