آموزش نام های تجاری داروها (بر اساس بازار دارویی ایران) -
نویسنده:
دکتر حسین نادری - فاطمه ترابی
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
58
نوبت چاپ:
1

 یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان هر دوره نحوه یادگیری نام های تجاری داروها بود که حقیقتا به دلیل تعداد بسیار زیاد نام های تجاری، حفظ کردن آنها همیشه یک چالش جدی محسوب می شود. به همین دلیل بر آن شدیم تا راهکاری علمی و تسهیل کننده برای این موضوع ارائه دهیم.

از آنجایی که کمپانی های داروسازی نام های تجاری محصولات خود را با فلسفه و دلیل انتخاب می کنند (مثلا نام کمپانی سازنده را با نام ژنریک دارو ترکیب می کنند) درکتاب حاضر سعی کرده ایم با بیان دلیل انتخاب نام تجاری توسط کمپانی سازنده اکثر نامهای تجاری مهم و پر تکرار در نسخه ها را با روش تجزیه و معنی بخشیدن به بخش های آن قابل درک کنیم که هم یادگیری آسان تر و جذاب تری داشته باشند و  هم به دلیل اینکه وقتی معنی یک واژه فراگرفته می شود در حافظه بلند مدت  جای می‌گیرد، احتمال  فراموشی این اسامی نیز بسیار کاهش یابد.

از آنجایی که عرصه داروسازی بسیار پویا و تغییر پذیر است و همیشه داروهای جدید وارد بازار می شوند، به عزیزانی که این کتاب را مطالعه می کنند توصیه می کنم روش تجزیه و تحلیل نام های تجاری به کار رفته در این کتاب  را فرابگیرند تا در آینده شغلی خود و با ورود داروهای جدید به بازار به راحتی بتوانند آنها را به خاطر بسپارند.

آنتی هیستامین ها و ضد دردها

دارو های تنفسی و چشمی

داروهای ضد میکروبی

دارو های گوارشی

داروهای پروبیوتیک

داروهای سیستم عصبی

دارو های فشار خونکاهنده چربی خون

دارو های غدد درون ریز

داروهای پوستی

داروهای مکمل

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پزشكي داروسازي
پزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved