آثار کُما، فوت و شهادت کارمندان دولت در حقوق اداری ایران -
نویسنده:
دکتر جواد محمودی- ریحانه حامدی
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
164
نوبت چاپ:
1

کتاب « آثار کُما، فوت و شهادت کارمندان دولت در حقوق اداری ایران» به قلم دکتر جواد محمودی استادیار حقوق عمومی دانشگاه شهرکرد و ریحانه  حامدی در 164 صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

 در معرفی کتاب آمده است: کارمندان دولت در خط مشی گذاری و اجرای قواعد حقوقی و نیز فرمان های صادره، نقش مهمی، ایفا می کنند. آنان فارغ از شأن حقوقی و سازمانی خود، از حیث ویژگی های بشری، موضوع برخی رویدادهای طبیعی اند. وضعیت های کُما، فوت و شهادت، مهم ترین وجوه آن رویدادها به شمار می رود. این موضوعات به تفصیل از منظر قواعد حقوق خصوصی و حقوق کیفری در مورد عموم اشخاص، فارغ از کارمند بودن یا نبودن آنان، بیان شده اند. با این حال، مبانی و آثار پیدایش آن حالات در باره کارمندان، آن طور که باید و شاید در نوشته های مربوط به حقوق اداری، بیان نشده است. از این رو، نوشتار حاضر در سه فصل جداگانه به آن حالات به ویژه در قالب آثار مالی و غیرمالی در پرتو قوانین، مقررات و رویه های قضایی جاری پرداخته است. عموم کارمندان دولت و بازماندگان آن ها و نیز، مدیران دستگاه های اجرایی در زمره ی ذی نفعان یافته های این پژوهش اند. امید می رود که طرح این موضوع در میان کارشناسان و اهل فن بتواند برخی ابهامات در این باره را پایان دهد و اولیای امور با تصویب قواعد حقوقی لازم، خلأهای حقوقی مرتبط را کاهش دهد.

 یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

 

فصل نخست: آثار کُما

 فصل دوم: آثار فوت

 فصل سوم: آثار شهادت

 نتیجه گیری

 منابع و مآخذ

 پیوست

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved