تعهدات حقوقی دولت در حمایت از خانواده ایرانی -
نویسنده:
دکتر جواد محمودی- مرجان نعمتی خوی
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
210
نوبت چاپ:
1

کتاب « تعهدات حقوقی دولت در حمایت از خانواده ایرانی» به قلم دکتر جواد محمودی استادیار حقوق عمومی دانشگاه شهرکرد و مرجان نعمتی خوی در 210 صفحه  در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان  وارد بازار نشر شده است.

  در معرفی کتاب آمده است: خانواده به مثابه سنگ بنای تشکیل اجتماع بشری در همه آیین های آسمانی و نظام های حقوقی، مورد توجه بوده است. در اسناد حقوقی جهانی و نیز قانون اساسی ایران، حمایت از تشکیل خانواده و تمهید بقا و استمرار آن به ویژه در فضای اجتماعی، یک آرمان والا به شمار می رود. قوانین و مقررات زیرمجموعه حقوق خصوصی و حقوق کیفری به تفصیل به چنین حمایتی پرداخته اند. در کتاب حاضر در پرتو قوانین، مقررات و آرای قضایی جاری، تعهدات دولت در مفهوم حاکمیت و نیز قوه مجریه در باره خانواده، بررسی، دسته بندی و بیان شده است. از این رو، کتاب حاضر، تعهدات دولت ناظر به عموم کارمندان دولت، کارگران طرف قرارداد با نهادهای دولتی، دانشجویان، زندانیان، مشمولان قانون خدمت وظیفه عمومی و ... را از حیث مقدمات تأهل، دوره های بارداری، زایمان، شیردهی و نیز، الزامات ناظر به کودکان در بر می گیرد. این نوشتار، ضمن بالا بردن سطح آشنایی ذی نفعان یاد شده با حقوق قانونی خود در این باره، قانون گذاران را به اصلاح قواعد حقوقی مربوطه و مدیران و دستگاه های مرتبط را به افزایش پاسخ گویی در برابر ذی نفعان، ناگزیر می سازد. امید می رود که نهاد خانواده با التزام بیشتر دولت و دولت­مردان، بیش از پیش، استوار و زنده، باقی بماند و از نگرانی های مربوط به کاهش رشد جمعیت کشور به مراتب کاسته شود.

 یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

 

 

فصل نخست: کلیات

 فصل دوم: تعهدات کلی دولت درباره ازدواج و متأهلان

 فصل سوم: تعهدات دولت در دوره بارداری

 فصل چهارم: تعهدات دولت در دوره شیردهی

 فصل پنجم: تهعدات دولت در برابر کودکان

 نتیجه گیری

 منابع و مآخذ

 پیوست

 

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved