چند دهه پیش، مدیران نیاز شدیدی به درک ارتباط بین مفاهیم «هدف»، «ماموریت» و «استراتژی سازمانی» پیدا کردند، زیرا اندیشه مدیریتی شروع به پذیرش ایده «هدف» کرده بود. کتاب «مدیریت با ماموریتها» با ارائه مدلها و ایدههای کاربردی رویکرد ماموریتمحور، مانند کارت امتیازی ماموریتها، ماتریس وابستگی متقابل، ارزیابی یکپارچه و ماموریتهای مشترک، تلاش میکند ارتباط معناداری بین هدف، ماموریت و استراتژی ایجاد کند. از نظر نویسندگان سازمانهایی که ماموریتها، چشماندازها و ارزشهای روشن و قانعکنندهای دارند، با کمک به ایجاد حس هدف و معنا، با افزایش نرخ مشارکت کارکنان روبرو هستند و در نتیجه عملکردی بهتر و پایدارتری دارند
فصل نخست: آیا ارتباطی بین هدف شرکت و عملکرد آن وجود دارد؟..
فصل دوم: شیوههای متفاوت مشاهده یک سازمان
فصل سوم: محدودیتهای مدیریت بر مبنای اهداف
فصل چهارم: دلیل وجود شرکتها چیست؟
فصل پنجم: مأموریتها: شرکت به خاطر چه کسی وجود دارد؟
فصل ششم: ارزشهای فرهنگ متعادل
فصل هفتم: استقرار هدف
فصل هشتم: ابزارهایی جهت مدیریت هدف
فصل نهم: رهبری بر مبنای مأموریت
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
مديريت |