پیش گفتار ۱۵
فصل اول / جایگاه منابع انسانی در سازمان ۱۷
۱-۱- مقدمه ۱۸
۱-۲- مفهوم منابع انسانی ۱۹
۱-۳- دانش منابع انسانی ۲۰
۱-۴- فلسفه مدیریت منابع انسانی ۲۱
۱-۵- سیر تحول نیروی انسانی به سرمایه انسانی ۲۲
۱-۶- اهمیت منابع انسانی در سازمان ۲۳
۱-۷- بسترهای منابع انسانی در سازمان ۲۶
۱-۸- رویکردهای منابع انسانی در سازمان ۲۷
۱-۹- ضرورت آموزش منابع انسانی در سازمان ۲۸
۱-۱۰- دلایل توجه سازمانها به آموزش منابع انسانی ۲۹
۱-۱۱- مقاصد مشترک سازمانها در خصوص آموزش منابع انسانی ۳۰
۱-۱۲- مراحل فرآیند آموزش منابع انسانی در سازمانها ۳۲
۱-۱۲-۱- برنامهریزی ۳۲
۱-۱۲-۲- مرحله اجرای آموزش ۳۳
۱-۱۲-۳- ارزشیابی اثربخشی آموزش ۳۴
۱-۱۳- جایگاه منابع انسانی در افزایش کیفیت خدمات سازمان ۳۵
۱-۱۴- کارکردهای منابع انسانی ۳۶
۱-۱۵- مدیریت منابع انسانی مبتنی بر شایستگیها ۳۸
۱-۱۶- جایگاه راهبردی اطلاعات منابع انسانی در سازمان ۴۱
۱-۱۷- نقش منابع انسانی در سلامت سازمان ۴۴
۱-۱۷-۱- ارتقا ویژگیهای فردی ۴۴
۱-۱۷-۲- فرهنگسازمانی ۴۵
۱-۱۷-۳- ساختار سازمانی ۴۵
۱-۱۷-۴- بهبود سبک و بینش مدیریتی ۴۶
۱-۱۷-۵- ارتقاء سیستمهای پاداش و جبران خدمات ۴۶
۱-۱۷-۶- ارتقاء كیفی فضای کسبوکار و خدماترسانی ۴۷
۱-۱۸- ابزارها و چالشهای منابع انسانی در سازمان ۴۷
۱-۱۸-۱- سیستم كارگزینی سازمانی ۴۸
۱-۱۸-۲- سیستم ارزیابی عملکرد ۴۹
۱-۱۸-۳- سیستم پاداش و پرداخت ۵۰
۱-۱۸-۴- سیستم توسعه مهارت منابع انسانی ۵۱
۱-۱۸-۵- سیستم هماهنگی سازی منابع انسانی ۵۳
جمعبندی و نتیجهگیری ۵۳
منابع ۵۶
فصل دوم / توسعۀ منابع انسانی ۵۹
۲-۱- مقدمه ۶۰
۲-۲- مفهوم توسعه ۶۱
۲-۳- مفهوم توسعه منابع انسانی ۶۲
۲-۴- توسعه منابع انسانی در عصر جدید (بهعنوان یکرشته رسمی) ۶۷
۲-۵- اهمیت و ضرورت توسعه منابع انسانی ۷۰
۲-۶- اهداف توسعه منابع انسانی در سازمان ۷۱
۲-۷- فرآیند توسعه منابع انسانی ۷۳
۲-۸- ابعاد توسعه منابع انسانی ۷۵
۲-۹- راهبردهای توسعه منابع انسانی ۷۶
۲-۱۰- اقدامات توسعه منابع انسانی در سازمانها ۷۸
۲-۱۱- سطوح تجزیهوتحلیل در توسعه منابع انسانی ۸۲
۲-۱۲- حوزههای تأثیرگذار در توسعه منابع انسانی ۸۳
۲-۱۳- تدوین راهبرد توسعه منابع انسانی ۸۴
۲-۱۴- شاخصهای توسعه انسانی و روش محاسبه آن ۸۶
۲-۱۵- روشهای اندازهگیری توسعه منابع انسانی در سازمان ۸۹
۲-۱۶- مدلهای توسعه منابع انسانی ۹۰
۲-۱۶-۱- مدل خودارزیابی فرایند توسعه منابع انسانی (EFQM) یا مدل توسعه سرآمدی ۹۱
۲-۱۶-۲- چهارچوب مفهومی توسعه منابع انسانی استراتژیک(گاراوان،۲۰۰۷) ۹۲
۲-۱۶-۳- مدل طبیعی توسعه منابع انسانی ۹۲
۲-۱۶-۴- مدل I-A توسعه منابع انسانی ۹۳
۲-۱۶-۵- مدل سه شاخکی عوامل سازمانی تأثیرگذار بر توسعه منابع انسانی ۹۵
۲-۱۶-۶- مدل دایرهای توسعه منابع انسانی ۹۶
۲-۱۷- اقدامات توسعه استراتژیک منابع انسانی ۹۷
۲-۱۸- ویژگیهای نیروی انسانی توسعهیافته از دیدگاه صاحبنظران و کارفرمایان ۹۹
۲-۱۹- توسعه منابع انسانی انتقادی ۱۰۲
۲-۲۰- تئوریهای توسعه منابع انسانی انتقادی ۱۰۵
۲-۲۰-۱- تئوریهای یادگیری ۱۰۵
۲-۲۰-۲- تئوریهای خود و کار در حوزه توسعه منابع انسانی ۱۰۶
۲-۲۰-۳- تئوریهای یادگیری در کار در حوزه توسعه منابع انسانی ۱۰۷
۲-۲۰-۴- تئوریهای توسعه منابع انسانی احساسی ۱۰۸
۲-۲۱- مقایسه توسعه منابع انسانی کارکردگرا و انتقادی ۱۰۹
۲-۲۲- چارچوب اجرای توسعه منابع انسانی انتقادی ۱۱۱
۲-۲۳- چالشهای توسعه منابع انسانی ۱۱۴
۲-۲۴- تفاوت توسعه منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی ۱۱۵
۲- ۲۵- تفاوت سرمایه انسانی و منابع انسانی ۱۱۸
۲-۲۶- تفاوت توسعه و آموزش کارکنان ۱۲۰
۲-۲۷- موانع توسعه منابع انسانی ۱۲۲
۲-۲۷-۱- موانع درونی توسعه منابع انسانی ۱۲۲
۲-۲۷-۲- موانع بیرونی توسعه منابع انسانی ۱۲۳
جمعبندی و نتیجهگیری ۱۲۳
منابع ۱۲۶
فصل سوم / توسعۀ منابع انسانی با روش منتورینگ و کوچینگ ۱۳۱
۳-۱- مفهوم منتورینگ ۱۳۲
۳-۲- ویژگیهای منتورها ۱۳۴
۳-۳- ویژگیهای منتیها ۱۳۵
۳-۴- نقشهای منتورها ۱۳۶
۳-۵- مزایای منتورینگ ۱۳۷
۳-۶- كاركردهای منتورینگ ۱۳۸
۳-۷- انواع اشکال و ساختار منتورینگ ۱۴۰
۳-۸- توسعه منابع انسانی با رویکرد منتورینگ ۱۴۲
۳-۹- راهکارهای اجرای منتورینگ در سازمان ۱۴۵
۳-۱۰- مفهوم کوچینگ (مربیگری) ۱۴۶
۳-۱۱- تفاوت منتورینگ و کوچینگ (مربیگری) ۱۵۰
۳-۱۲- تفاوت مربیگری و مشاوره ۱۵۲
۳-۱۳- ویژگیهای اساسی مربیگری از دیدگاه رینارد (۲۰۰۵) ۱۵۴
۳-۱۴- مزایای مربیگری ۱۵۴
۳-۱۵- فرآیند مربیگری ۱۵۶
۳-۱۵-۱- انتخاب ۱۵۷
۳-۱۵-۲- بازه زمان ۱۵۷
۳-۱۵-۳- برقرار کردن روابط آموزشی ۱۵۷
۳-۱۶- عناصر اساسی مربیگری مؤفقیتآمیز ۱۵۸
جمعبندی و نتیجهگیری ۱۵۸
منابع ۱۶۰
فصل چهارم / توسعه حرفهای ۱۶۵
۴-۱- مقدمه ۱۶۶
۴-۲- تعاریف توسعه حرفهای ۱۶۷
۴-۳- پارادایمهای توسعه حرفهای ۱۷۰
۴-۴- تاریخچه توسعه حرفهای ۱۷۱
۴-۵- نوعشناسی فعالیتهای توسعه حرفهای ۱۷۳
۴-۶- چارچوب نظری توسعه حرفهای ۱۷۶
۴-۷- الگوهای توسعه حرفهای ۱۷۸
۴-۸- عوامل مؤثر در برنامههای توسعه حرفهای ۱۸۴
۴-۹- رویکردهای توسعه حرفهای ۱۸۶
۴-۱۰- الزامات توسعه حرفهای ۱۸۹
۴-۱۱- پیامدهای توسعه حرفهای ۱۹۰
جمعبندی و نتیجهگیری ۱۹۱
فهرست منابع ۱۹۳
فصل پنجم / رهبری در مدیریت منابع انسانی ۱۹۷
۵-۱- مفهوم رهبری ۱۹۸
۵-۲- سیر تحول مفهوم رهبری ۱۹۹
۵-۲-۱- تئوری صفات رهبری ۱۹۹
۵-۲-۲- نظریه رفتاری ۲۰۰
۵-۲-۳- تئوری اقتضایی ۲۰۱
۵-۳- اصول رهبری ۲۰۲
۵-۴- سبکهای نوین رهبری ۲۰۴
۵-۴-۱- رهبری مشارکتی ۲۰۴
۵-۴-۲- رهبری توانمندساز ۲۰۵
۵-۴-۳- رهبری تحولگرا ۲۰۶
۵-۴-۴- رهبری آموزشی ۲۰۷
۵-۴-۵- رهبری توزیعشده ۲۰۸
۵-۴-۶- رهبری خدمتگزار ۲۱۳
۵-۴-۷- رهبری تبادلی ۲۱۳
۵-۴-۸- رهبری کاریزما ۲۱۴
۵-۴-۹- رهبری مراودهای ۲۱۵
۵-۴-۱۰- رهبری عملگرا ۲۱۵
۵-۵- مهمترین شاخصهای رهبری اثربخش ۲۱۶
۵-۶- شرایط و مسئولیتهای رهبری در سازمان ۲۱۷
۵-۷- مهارتهای رهبران آموزشی ۲۲۱
۵-۸- رفتار خود توسعهای رهبران آموزشی ۲۲۴
۵-۹- اهداف مدیریت منابع انسانی ۲۲۶
۵-۱۰- چابکی رهبری منابع انسانی ۲۲۶
۵-۱۱- نظریههای مدیریت و رهبری دانشگاهی ۲۲۷
۵-۱۱-۱ بولمن و دیل (۲۰۰۸) ۲۲۸
۵-۱۱-۲- اسکات و همکاران (۲۰۰۸) ۲۳۳
۵-۱۱-۳- سوانویک و مک کیم (۲۰۱۴) ۲۳۵
۵-۱۱-۴- بولدن و همکاران (۲۰۱۵) ۲۳۷
۵-۱۲- راههای توسعه مدیریت در آموزش عالی ۲۴۲
۵-۱۳- برنامههای توسعه حرفهای رهبران آموزشی در دانشگاههای جهان ۲۴۶
۵-۱۳-۱- دانشگاه استنفورد ۲۴۶
۵-۱۳-۲- دانشگاه ایالت سان دیهگو ۲۴۶
۵-۱۳-۳- دانشگاه لسآنجلس کالیفرنیا ۲۴۹
۵-۱۳-۴- دانشگاه ایالت آیووا ۲۵۰
۵-۱۳-۵- دانشگاه میشیگان غربی ۲۵۰
۵-۱۳-۶- دانشگاه ویرجینیا ۲۵۳
۵-۱۳- ۷- دانشکده پزشکی اوتاوا ۲۵۴
۵-۱۳-۸- دانشگاه ایالتی پن ۲۵۸
۵-۱۳-۹- دانشگاه دولتی هند ۲۵۹
جمعبندی و نتیجهگیری ۲۵۹
منابع ۲۶۱
فهرست واژگان تخصصی ۲۶۷
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
|