کودکان توسط طبیعت به گونهای طراحی شدهاند که مستقل از افراد بالغ و بر اساس شیوه خودشان به بازی و اکتشاف بپردازند. این کتاب بر نیاز کودکان 5 تا 12 ساله به جستوجو در محیط پیرامون، ساخت فضاهای شخصی برای خودشان و نقش مدارس در ایجاد این فضاها متمرکز است. کودکان در این مکانهای مخفی رشد میکنند و کنترل محیط پیرامون را به دست میگیرند و از اینکه از قوانین دنیای بزرگترها خلاص شدهاند، احساس آزادی میکنند. کتاب به این مکانهای خاص وارد میشود و اهمیت آنها را برای رشد جسمی و سلامت روانی کودکان بیش از پیش آشکار میکند.
یادداشت مترجم/8
قدردانی و تشکر/14
جایگزین کردن بیاعتنایی با عشق/17
تجربه های طبیعی متعالی در کودکی/26
کودکان و طبیت، اصول طراحی/37
پس گرفتن بعدازظهرها/84
نقشه جنگل مک کیب/93
برنامه درسی اصیل/98
چیستان دره، تقویت اجتماع از طریق برنامه های آموزشی جستجوی گنج/123
آسمان بالای سر،اینترنت زیر دست/133
بازی جزیره، دنیای دیزنی مثل این است که یک پشه را با بازی وایتهد مقایسه کنید/141
آموزش مکان محور در گیل فورد ورمانت، محلی آموختن، جهانی درک کردن/157
تغییرات اقلیمی جهان با بوم هراسی مواجه میشود/167
سخن آخر، یونان قدیم در ورمانت
منابع/181
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|