مجموعه «پیش‌پرده کتاب» و «ترویج کتاب»
نویسنده:
یوسف عابد، مصطفی آهنگر، دکتر مریم چهرقانی
مترجم:
-
سال نشر:
1401
صفحه:
356
نوبت چاپ:
1

مباحث دو کتاب «ترویج کتاب: راهنمای عملی» و «پیش‌پرده کتاب: راهنمای تبدیل بینندگان به خوانندگان» برای همه گروه‌ها و نقش‌های فعال در حوزه کتاب (نویسنده، مترجم، تصویرگر، صفحه‌آرا، ناشر، چاپ کننده، پخش‌کننده، کتاب‌فروش، کتابدار، بلاگرها، خریدار و خواننده) مفید است. «ترویج کتاب: راهنمای عملی» در پی آن است که به توسعه مبانی نظری و راه‌کارهای عملی دعوت به کتاب‌خوانی بپردازد چرا که امروزه، دیگر با روش‌های منسوخ قدیمی نمی‌توان انتظار داشت مردم کتاب بخوانند. مردم باید پیش از خرید و خواندن کتاب، ارزشی که برایشان ایجاد خواهد شد را دریابند و تصمیم بگیرند. برای معرفی ارزش کتاب به مخاطبان کارهای زیادی انجام می‌شود اما تابه‌حال کمتر به مباحث نظری و عملی این حوزه توجه جدی شده است. این کتاب به سه موضوع اصلی می‌پردازد: ترویج کتاب چیست؟ چرا کتاب را ترویج می‌کنیم؟ و چگونه می‌توانیم آن را به‌خوبی انجام دهیم؟ در بخش چیستی به مفاهیم اصلی و محیط ترویج کتاب پرداخته، در بخش چرایی به ضرورت‌ها و انگیزه‌های ترویج کتاب اشاره کرده و در بخش چگونگی، قدری مفصل‌تر اصول ترویج کتاب را مورد بررسی قرار داده و علاوه بر روش‌های برخاسته از تجربه، به نبایدها هم پرداخته. کتاب «پیش‌پرده کتاب: راهنمای تبدیل بینندگان به خوانندگان» می‌خواهد به این پرسش پاسخ دهد که چطور می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های صوتی و تصویری، کتابی را تبلیغ کرد، آن هم در روزگاری که همه چیز در گوشی تلفن همراه از طریق محیط وب در دسترس است و ارتباطات همراه به یکی از روندهای مستمر ارتباطی در جهان تبدیل شده و اکثر مردم تماشای ویدیو را به خواندن مطلب ترجیح می‌دهند. پیش‌پردۀ کتاب ظرفیت توسعه و فراگیری قابل توجهی برای رونق صنعت چاپ و نشر دارد. این کتاب ضمن معرفی گونه‌های مختلف پیش‌پردۀ کتاب و ظرفیت‌های ارزندۀ آن، تجربه‌ها و راهکارهای استفادۀ بهینۀ آن در خدمت ترویج کتاب‌خوانی و تبلیغ کتاب را ارائه می‌دهد. مباحث کتاب ذیل دو موضوع اصلی ارائه می‌شود: در بخش اول (مفاهیم پایۀ پیش‌پردۀ کتاب و مخاطب‌شناسی آن) به مفاهیم چیستی و چرایی پیش‌پردۀ کتاب و در بخش دوم (تجربیات، روش‌ها و پیش‌پردۀ کتاب در عمل) به مطالب عملی پیش‌پردۀ کتاب پرداخته که کاربردها را پوشش می‌دهد.

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی فرهنگ مکتوب

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved