روش شناسی و طراحی پژوهشی در علوم اعصاب کارآفرینی
نویسنده:
ملانی دی، ماری سی بوردمن، نوریس اف کروگر
مترجم:
احسان چیت ساز- فراز قدرتی زاده
سال نشر:
۱۴۰۱
صفحه:
۴۳۲
نوبت چاپ:
۱

در این کتاب خواهید دید که محققان علاقمندی به کارآفرینی عصبی در سراسر جهان وجود دارند که در مجموع با ما اشتراک نظر دارند. محققان در روسیه، فرانسه، عربستان‌سعودی، فنلاند، اسپانیا، آلمان، آمریکا و نیوزیلند در حال بررسی و پژوهش بر روی این موضوع هستند. همچنین کارآفرینان و تئوری‌های کارآفرینی شده‌اند و علاقمند به مشارکت در این گفتگوها هستند. با این حال، اصلی‌ترین چالشی که در حال حاضر تحقیقات کارآفرینی عصبی با آن مواجه است، این است که علوم اعصاب یک دنیای جدید و عجیب برای در این کتاب با دانشمندان مغز و علوم اعصابی آشنا خواهید شد که مجذوب بسیاری از ما است. در حال حاضر تعداد کمی از محققان کارآفرینی وجود دارند که هم در کارآفرینی و هم در علوم اعصاب متخصص هستند. این کتاب اولین تلاش برای به وقوع پیوستن و رسمیت دادن به تقاطع این دو رشته با روش‌ها و ابزارهای عملی خاص برای انجام این کار است. ما بسیار خوش‌شانس هستیم که فرصتی برای نمایش طرح‌های پژوهشی جدید در یک طیف وسیع و گشترده داریم. به بیان ساده، نگارش و تدوین این کتاب بدون حمایت، اشتیاق و مهم‌تر از همه ‏مطالب مفصل از طیف وسیعی از پژوهش‌های محققان در این زمینه‌ها، امکان پذیر نبود. دانشمندان علوم اعصاب ما جزییات طرح‌های خاص قابل کاربرد برای مطالعه کارآفرینان را شرح می‌دهند و محققان کارآفرینی سوالات پژوهشی‌ای را طراحی می‌کنند که در نهایت نیازمند آزمایشات مبتنی بر مغز هستند. برای اکثریت قریب به اتفاق ما که به بررسی سوالات مربوط به کارآفرینی عصبی می‌پردازیم، شکاف قابل‌توجهی در دانش و درک ما وجود دارد. امید ما بر آن است که این کتاب بتواند برخی از این شکاف‌ها را پر کند. از این کتاب برای آگاه شدن در زمینه تحقیق در طرح‌های پژوهشی خود استفاده کنید و ما امیدواریم که این کتاب یک ابزار اولیه مهم برای شما که سهم ارزشمندی در زمینه کارآفرینی عصبی خواهید داشت، باشد. ما خوش بین هستیم که این حوزه مهم تحقیقاتی، به شتابی که برای ایجاد واقعی بدنه‌ای مفید از دانش و بینش در ذهن و مغز کارآفرین نیاز دارد، دست خواهد یافت.

 

پیشگفتار ۱۴

فصل اول / مقدمه ۱۶

ذهن کارآفرینانه، مغز کارآفرینه؟ ۱۹

این کتاب راهنما ۲۲

یادداشت‌ها ۲۶

منابع ۲۶

قسمت اول / اصول، فنون و ابزارهای علوم اعصاب ۲۹

فصل دوم / پژوهش کارآفرینی مبتنی بر مغز: مرور و دستور کار پژوهش ۳۱

مقدمه ۳۱

مفهوم‌سازی پژوهش کارآفرینی مبتنی بر مغز ۳۲

از شناخت کارآفرینانه تا پژوهش کارآفرینی مبتنی مغز ۳۹

نقاط قوت و محدودیت‌ها ۴۰

نتایج مرور ادبیات ۴۳

یافته‌ها و پیشنهادها با استفاده از BER در تحقیقات کارآفرینی ۴۳

کارایی تصمیم‌گیری بر سرعت تصمیم‌گیری ۴۳

مدولاسیون رفتاری ۴۸

طراحی آزمایشی ۵۱

مکانیزم‌های عصب‌شناختی تصمیم‌گیری کارآفرینانه ۵۳

EEG و fMRI ۵۵

دستورکار برای توسعه و پژوهش در آینده ۵۸

گسترش دامنه جریان‌های تحقیقاتی ۵۹

بهبود استفاده از طرح‌های آزمایشی ۶۳

ترویج استفاده از فن‌آوری‌های ارزیابی مغز ۶۴

پرورش توسعه مهارت‌ها در روان‌شناسی، علوم اعصاب و ابزارهای تصویربرداری مغز ۶۶

یاداشت ها ۶۸

منابع ۶۸

فصل سوم / رویکردهای روانشناختی و ژنتیکی انسان در کارآفرینی عصبی ۸۸

همبستگیهای روانی فیزیولوژیکی رفتار ۸۹

سیستم عصبی مرکزی ۹۰

الکتروانسفالوگرافی (EEG) ۹۰

مزایای EEG ۹۳

معایب  EEG ۹۴

کدام سوالات پژوهشی را می‌توان با استفاده از EEG پاسخ داد؟ ۹۵

مگنتوانسفالوگرافی (MEG) ۹۷

مزایای MEG ۹۸

معایب MEG ۹۹

با استفاده از MEG می‌توان به چه پرسش‌های پژوهشی پاسخ داد؟ ۱۰۰

سیستم عصبی محیطی ۱۰۱

نوار قلب (ECG یا EKG)، ضربان قلب و فشار خون ۱۰۳

تکنیکهای قلبی عروقی چگونه کار می‌کنند؟ ۱۰۴

مزایای اندازه‌گیری‌های قلبی عروقی ۱۰۶

معایب اندازه‌گیری‌های قلبی عروقی ۱۰۷

با استفاده از اندازه‌گیری‌های قلبی عروقی به چه پرسشهای پژوهشی میتوان پاسخ داد؟ ۱۰۷

الکترومیوگرافی (EMG) ۱۰۹

EMG چگونه کار می‌کند؟ ۱۰۹

مزایایEMG ۱۱۰

معایب EMG ۱۱۰

با استفاده از EMG می‌توان به چه پرسش‌های پژوهشی پاسخ داد؟ ۱۱۰

الکترواکولوگرافی و ردیابی چشم ۱۱۲

Eye Trackingچطور کار می‌کند؟ ۱۱۳

مزایای ردیابی چشم ۱۱۴

معایب ردیابی چشم ۱۱۴

با استفاده از ردیابی چشم می‌توان به چه پرسش‌های پژوهشی پاسخ داد؟ ۱۱۵

فعالیت الکترودرمال: رسانایی پوست (SC) و پاسخ رسانایی پوست (SCR) ۱۱۶

چطورکار می‌کنند؟ ۱۱۶

مزایای ردیابی فعالیت الکترودرمال ۱۱۷

معایب ردیابی فعالیت الکترودرمال ۱۱۸

با استفاده از فعالیت الکترودرمال می‌توان به چه پرسش‌های پژوهشی پاسخ داد؟ ۱۱۸

ژنتیک، هورمون‌ها و رفتار ۱۲۱

ژنتیک رفتاری ۱۲۲

با استفاده از ژنتیک رفتاری به چه پرسش‌های پژوهشی میتوان پاسخ داد؟ ۱۲۵

مطالعه روانی و عصبی غدد درون ریز ۱۲۶

با استفاده از سایکونورواندوکرینولوژی می‌توان به چه پرسش‌های پژوهشی پاسخ داد؟ ۱۳۰

نکات پایانی ۱۳۱

یاداشت ۱۳۲

منابع ۱۳۲

فصل چهارم / واشکافی کارآفرینی عصبی: انجام تحقیقات کارآفرینی با استفاده از فن‌آوری‌های   EEG ۱۳۹

مقدمه ۱۳۹

تاریخچه و فیزیک EEG: ۱۴۳

فعالیت الکتریکی مغز: مختصر ویژگی‌ها ۱۴۵

پتانسیل‌های وابسته به رویداد ۱۴۷

پتانسیلها و محدودیتهای EEG ۱۴۹

کارآفرینی عصبی در آینده چگونه خواهد بود؟ ۱۵۴

تحقیقاتی که میتوان بلافاصله انجام داد ۱۵۴

شناسایی و ارزیابی فرصت ۱۵۵

کارآفرینان و تصمیم‌گیری ۱۵۷

پیشنهاداتی برای مطالعات در دهه آینده ۱۶۰

نتیجهگیری ۱۶۴

منابع ۱۶۴

فصل پنجم / مقدمه‌ای کوتاه بر استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی کاربردی (‏FMRI) ‏در تحقیقات کارآفرینی ۱۷۵

مزایای بالقوه عکسبرداری عصبی در کارآفرینی ۱۷۶

مسائل و ملاحظات قبل از استفاده عکسبرداری عصبی ۱۷۸

نقد تقلیل گرایی ۱۷۸

مساله استنتاج معکوس ۱۸۱

ماهیت همایندگرای داده‌های عکسبرداری عصبی ۱۸۲

تعریف fMRI ۱۸۳

ادغام کارآفرینی با علوم اعصاب و تحقیقات fMRI ۱۸۶

شناسایی فرصت، ارزیابی، و شبکه حالت پیش‌فرض ۱۸۶

نظریه‌های تصمیم‌گیری کارآفرینانه و فرآیند دوگانه شناخت ۱۸۸

انواع فرضیه‌ها در مطالعات  fMRI ۱۹۰

انواع طراحی در مطالعات  fMRI ۱۹۱

طرح‌های بلاکبندی شده ۱۹۴

مزایا و معایب یک طرح بلاکبندی شده ۱۹۵

طراحی رویداد محور ۱۹۶

مزایای طراحی مربوط به رویداد ۱۹۸

مفهوم کارایی در طرح مرتبط به رویداد ۱۹۸

معایب طراحی مرتبط به رویداد ۲۰۰

طراحی مرکب ۲۰۰

مزیت یک طرح مرکب ۲۰۱

توصیه‌های کلی برای طرح‌های تحقیق fMRI ۲۰۲

تجزیه و تحلیل ۲۰۲

ارتباط نتایج ۲۰۵

بحث و نتیجه‌گیری ۲۰۶

منابع ۲۰۶

لیست منابع پیشنهادی ۲۱۱

فصل ششم / اصول روش شناسی تجربی برای تحقیق کارآفرینی با استفاده از تکنیکهای علوم اعصاب ۲۱۵

مقدمه ۲۱۵

آزمایش‌ها ۲۱۶

مثالی در مورد یک آزمایش fMRI ۲۳۰

اظهارات پایانی ۲۳۶

یادداشت ۲۳۷

منابع ۲۳۷

قسمت دوم / کاربردهای علوم اعصاب قضاوت کارآفرینانه، تصمیمگیری و شناخت ۲۴۷

فصل هفتم / بازده کارآفرینانه در سرمایه‌گذاری از منظر کارآفرینی عصبی ۲۴۹

مقدمه و مروری بر ادبیات ۲۴۹

مدل دِی (۲۰۱۴) ۲۵۱

روش شناسی پژوهش ۲۵۲

مجموعه داده‌های موجود ۲۵۳

دسترسی قوی به داده‌های: ۲۵۶

دسترسی متوسط به دادههای: ۲۵۶

حداقل دسترسی به دادهها: ۲۵۶

عدم دسترسی به دادهها: ۲۵۷

تجزیه و تحلیل دادههای اولیه ۲۵۷

ساخت مدل‌های تجربی-عصبی ۲۶۱

محدودیت‌ها ۲۶۵

نتیجهگیری / تصمیماتی برای تحقیقات آینده ۲۶۵

یادداشت‌ها ۲۶۷

منابع ۲۶۸

پیوست ۲۷۲

فصل هشتم / علوم اعصاب شناختی ریسک کارآفرینانه: چالشهای مفهومی و روش شناختی ۲۸۶

مقدمه ۲۸۶

تحلیل مفهومی ریسک ۲۸۷

عدم قطعیت و ریسک ۲۸۷

انواع ریسک ۲۸۸

فراتحلیل ریسک ۲۹۴

ویژگی‌های روانشناختی و گرایش به ریسک ۲۹۵

از اینجا به کجا باید رفت؟ ۲۹۹

طراحی پژوهش ۳۰۰

انتصاب تصادفی ۳۰۱

دستورالعملها ۳۰۲

اعتبار ۳۰۳

طراحی آزمایشی ۳۰۴

چالشهای روش شناختی ۳۰۹

انتخاب روش ۳۱۰

طراحی مطالعه ۳۱۱

عوامل فنی و انسانی ۳۱۱

اقدام به عمل ۳۱۳

آمادهسازی دادهها ۳۱۸

نتیجهگیری ۳۱۹

منابع ۳۲۰

فصل نهم / برنامه‌ای برای استانداردسازی آموزش کارآفرینی ۳۳۲

پیشینه‌ای در مورد انعطاف‌پذیری مغز ۳۳۳

یک رویکرد بین المللی برای ورود به پژوهش کارآفرینانه ۳۳۵

مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر ۳۳۷

فصل دهم / چند کلمه در مورد طراحی آزمایشی عصبی برای مطالعه احساسات و شناخت در کارآفرینی ۳۳۹

مقدمه ۳۳۹

علوماعصاب عاطفی ۳۴۰

علوم اعصاب شناختی ۳۴۲

طراحی آزمایشی عصبی برای مطالعه احساسات و شناخت در کارآفرینی ۳۴۳

مسائل فنی ۳۴۳

پیشنهاداتی برای طرحهای پژوهشی کارآفرینی عصبی ۳۴۵

پیشنهاد ۱: تصمیمگیری احساسی یا منطقی کارآفرینانه ۳۴۵

پیشنهاد ۲: استروپ احساسی برای کارآفرینان ۳۴۶

پیشنهاد ۳: احساسات کارآفرینانه به عنوان واکنش به محرکها ۳۴۶

پیشنهاد ۴: آزمایش تعصبات بالقوه علیه کارآفرینان در بازار کار ۳۴۷

پیشنهاد ۵: نورومارکتینگ ۳۴۸

سایر مسائل طراحی که باید در نظر بگیرید ۳۴۸

نتیجهگیری ۳۴۹

منابع ۳۵۰

فصل یازدهم / از کدام ابزار باید استفاده کنم؟ فناوری‌های علوم اعصاب برای محققان کارآفرینی مبتنی بر مغز ۳۵۷

الکتروانسفالوگرافی (EEG) ۳۵۹

مگنتوانسفالوگرافی (MEG) ۳۶۱

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) ۳۶۲

طیف سنجی نزدیک مادون قرمز عملکردی(fNIRS) ۳۶۴

تحریک مغناطیسی فرا جمجمه‌ای (TMS) ۳۶۶

تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای (tDCS) ۳۶۷

نوروفیدبک ۳۶۹

بهترین تکنیک علوم اعصاب کدام است؟ ۳۷۱

در صورت ارزیابی فعالیت‌های عصبی، وضوح فضایی را مد نظر قرار دهید ۳۷۲

در صورت بررسی فرآیندهای مغز، وضوح زمانی را مد نظر قرار دهید ۳۷۴

اگر قصد دارید مغز را تحریک کنید، تکنیک‌های تعدیل عصبی را مد نظر قرار دهید ۳۷۶

اظهارات پایانی ۳۷۸

یادداشت ۳۸۰

منابع ۳۸۰

فصل دوازدهم / کلامی چند در مورد آنچه که کارآفرینی عصبی میتواند/ نمیتواند در آن به ما کمک کند ۳۹۲

یادداشت‌ها ۳۹۹

منابع ۳۹۹


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©۲۰۲۵ Iranian Students Booking Agency. All rights reserved