در این کتاب ضمن بررسی انواع شفت های تونلی، خطرات موجود در حفاری و سیستم های نگهدارنده به بررسی تئوری آنالیز شفت، روش های طراحی و آنالیز مکانیک سنگ و خاک، بارگذاری لرزه ای موثر بر سازه زیر زمینی پرداخته و نتایج مدل سازی سازه ای يکي از عمیق ترین شفت¬های میان تونلی خط هفت متروی تهران با استفاده از نرم افزارهای سازه ای و ژئوتکنیکی مورد بررسی قرار گرفته است. همانطور كه مي دانيم بر اثر گود برداری در خاک وضعيت تنش در آن تغيير كرده و ممکن است تغيير شکل ها و ناپايداری هايي در آن بوجود بيايد، به همین علت سازه شفت میان تونلی هدف در نرم افزارهای (PLAXIS+SAP) با (ABAQUS) بصورت دو و سه بعدی در شرایط ترکیبات بارگذاری و ژئوتکنیکی یکسان مدلسازی شده و حداكثر تغيير مکان های افقي و قائم، تنش های موثر، تلاش ديوارهای پيراموني و تحليل پايداری سازه ای حاصل از نرم افزارهای فوق تحت ارزیابی مقایسه ای قرار می گیرند.
فصل اول: مقدمه و کلیات/21
فصل دوم: آنالیز رفتار خاک و سنگ/35
فصل سوم: معرفی پروژه خط هفت متروی تهران/59
فصل چهارم: بارگذاری، مدلسازی عددی و تحلیل/69
فهرست جدول ها/52
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
فنی و مهندسی |
مهندسی عمران
|