خانه های هوشمند: گذشته، حال و آینده
نویسنده:
امیربهزاد برومندجزی، رسول صادقی
مترجم:
سال نشر:
1401
صفحه:
180
نوبت چاپ:
1

پیشرفت‌های تکنولوژی در قرن بیست‌ویکم، مبحث هوشمند سازی خانه‌های مسکونی را در جایگاه ویژه‌ای قرارداده است. این پیشرفت نه‌تنها جنبه رفاه و آسایش را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌سازد بلکه به اهداف والاتری در ارتقاء کیفیت عملکردی و بهینه‌سازی مصرف انرژی منجر می‌شود. 

برای پیشبرد هدف این کتاب از مطالعات نظری وسیع در متون تخصصی کمک گرفته و درنهایت هشت شاخص پایداری محیط‌زیست، بالا بردن سطح آسایش، مدیریت نیروی انسانی، ایمن‌سازی تجهیزات، مراقبت و پرستاری، امدادرسانی، ایجاد سرگرمی و ارتباط و حفظ حریم خصوصی به‌منظور تدوین پرسشنامه ویژه متخصصان و استفاده‌کنندگان استخراج شده است.  نتایج نشان می‌دهد مدیریت در مصرف انرژی، افزایش ایمنی و امنیت و مدیریت نیروی انسانی ضمن صرفه‌جویی در هزینه و زمان سبب افزایش میزان رضایتمندی مصرف‌کنندگان گردیده است. همچنین نتایج پژوهش آزمایشی نشان می‌دهد که استفاده از تجهیزات هوشمند همچون پرده، سایبان و شیشه الکتروکرومیک در ضلع جنوبی ساختمان و استفاده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هوشمند باعث شده که بالاترین کارایی با کمترین هزینه برای استفاده‌کنندگان به ارمغان آید.

این کتاب قصد دارد در راستای گسترش دانش و اهمیت استفاده از هوشمند سازی و همچنین تصور اجتناب ناپذیر آینده‌ای که توام با محصولات و فناوری‌های بروز است، به علاقه‌مندان و پژوهشگران این حوزه برای ارائه راهکارهایی درست کمک نماید.

فصل اول: مروری بر کلیات/13

فصل دوم: ویژگی های خانه و کیفیت آن/21

فصل سوم: مفاهیم و تاریخچه هوشمندسازی/39

فصل چهارم: تاریخ هوشمندسازی ساختمان ها/47

فصل پنجم: شهر هوشمند و خانه هوشمند/81

فصل ششم: چارچوب فنی و تجربی خانه های هوشمند/113

فصل هفتم: عوامل مؤثر در طراحی خانه های هوشمند امروز/125

فصل هشتم: چالش های نهایی/153

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
هنر و معماری معماري و شهرسازی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved