جایگاه آموزش های عالی علمی -کاربردی در نظام آموزش عالی
نویسنده:
دکتر محمد علی گودرزی
مترجم:
-
سال نشر:
1401
صفحه:
260
نوبت چاپ:
1

پژوهش حاضر، بررسی موشکافانه و تحلیلی عمیق از نظرات و تجربه زیسته برخی خبرگان و نخبگان آموزش عالی و آموزش عالی علمی - کاربردی است که می تواند ما را در تبیین وضعیت موجود و رهیافت هایی برای آینده آموزش های عالی علمی-کاربردی، کمک کند. امید است نتایج این مطالعه هم بتواند شناخت همه جانبه و تحلیل های قابل اتکایی را برای سیاستگذاران و برنامه ریزان حوزه آموزش عالی کشور برای اتخاذ تصمیم های مناسب در حوزه توسعه هدفمند آموزش عالی فراهم کند و هم برای محققان و علاقه مندان این حوزه فرصت های مغنتمی را برای شناخت یکی از زیرنظام های مهم آموزش عالی کشور فراهم کند. 

فهرست مطالب

مقدمه  /7

فصل اول: گفت وگو با صاحب نظران آموزش عالی علمی -کاربردی  / 15

کارن ابری نیا  / 17

سید محسن احمدی نژاد  / 27

علی اکبر افضلیان  /33

محمدتقی امانپور  / 45

محمدحسین امید  /53

همایون آریا شاهین  /61

سید جلال الدین بصام   /71

علی اصغر توفیق   /81

علیرضا جمالزاده  / 87

محمد حق پناهی   / 115

سعید خرقانی  / 123

سعدان زکایی  /143

سید ابوالحسن ریاضی /153

سید صاحب سادات حسینی /161

عباس صدری /175

جواد فرهودی   / 181

غلامرضا کریمی نژاد  /191

اصغر کشتکار  /203

سید مهدی میرشمسی   /209

سید محمدکاظم نائینی    /217

فصل دوم: تحلیل مصاحبه ها   /229

گام های انجام پژوهش   / 231

ضرورت نظام آموزش عالی علمی-کاربردی  /232

چالش های نظام آموزش عالی علمی-کاربردی   / 235

بومی سازی نظام آموزش عالی علمی-کاربردی   /246

ویژگی های نظام آموزش عالی علمی-کاربردی   /249

رهیافت های نظام آموزش عالی علمی-کاربردی   / 250

نتیجه گیری  / 255

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved