ارزیابی رویکرد اروپا به توسعه روستایی تجارب بنیادین برنامه لیدر
نویسنده:
لئو گرانبرگ - كیل آندرسون و ایمره کواچ
مترجم:
دکتر علی اکبر محبی - دکتر رضا سلیمانگلی - مهندس احمد یزدانی
سال نشر:
1400
صفحه:
401
نوبت چاپ:
1

کتاب « ارزیابی رویکرد اروپا به توسعه روستایی تجارب بنیادین برنامه لیدر» به قلم آقای دکتر علی اکبر محبی و دکتر رضا سلیمانگلی و مهندس احمد یزدانی در 401 صفحه در قطع وزیری، برگردان به فارسی و گردآوری و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است. کتاب "ارزیابی رویکرد اروپا به توسعه روستایی؛ تجربه های ریشه دار برنامه لیدر"دارای 14 فصل می باشد که توسط لئو گرانبرگ، كیل آندرسون و ایمره کواچ فراهم، گردآوری و ویرایش شده است برنامه LEADER (لیدر کوتاشده عبارت فرانسوی  به مفهوم "پیوند بین کنشگران برای توسعه اقتصاد روستایی " می باشد، در سال 1991 آغاز شد که با هدف بهبود پتانسیل توسعه مناطق روستایی در اتحادیه اروپا با استفاده از نوآوری ها و مهارت های محلی انجام شد. این کتاب با برجسته کردن این رویکرد سیاست منحصر به فرد، دستاوردهای پژوهش های به روز درباره دستاوردها و محدودیت های لیدر در سطح محلی را به صورت مقایسه ای بیان می کند تا درباره برتری ها و مشکلات آن گفتگو شود. آنچه که لیدر را ارزشمند می‌سازد نه تنها نقش باارزشی در تلاش‌های توسعه روستایی، بلکه این است که در گونه نوین حکمروایی، یعنی مردم سالاری مشارکتی، نقشی پیشرو دارد. این کتاب با این پرسش که آیا لیدر دموکراسی محلی را پشتیبانی می کند یا خیر، به چگونگی کارآمدی آن بر تعادل قدرت در بین بهره مندان، بین کنشگران ملی و محلی و بین جنسیت ها نیز می پردازد. این را می پرسد که آیا پروژه‌های لیدر واقعاً کارها و فعالیت‌های سطح مردمی هستند و نیازها و ایده‌آل‌های محلی را بازتاب می دهند؛ اگر این رویکرد دانش محلی را به برنامه توسعه در نوآوری ها و فعالیت های توسعه بازگرداند. سرانجام، نویسندگان پیروزمندانه گسترش و پخش دانش در برنامه لیدر را به مناطق دیگر بررسی می کنند. در این راستا یکی از طرح های کاربردی توسعه روستایی با اجرای پیروزمندانه آن در کشور که از تجربه های نوین توسعه روستایی می باشد، پروژه ترسیب کربن است که به طور ویژه در این کتاب آورده شده است. چون این پروژه در راستای بهره برداری از توان مردم و نواحی روستایی است، می تواند مقایسه مناسبی با مفاد اصلی این کتاب باشد. این پروژه در استان خراسان شمالی با هدف ترسیب کربن، رویارویی با بیابان زایی، توانمندی جوامع روستایی و توسعه پایدار در مساحت 126000 هکتار، 28 نقطه سکونتگاهی و روستایی و 6212 نفر جمعیت در شهرستان های اسفراین،جاجرم و گرمه در حال اجراست.

یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

در ضمن برای تهیه کتابِ « ارزیابی رویکرد اروپا به توسعه روستایی تجارب بنیادین برنامه لیدر» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:

 

16book.ir

1 دیباچه: لیدر به عنوان یک تجریه در مردم سالاری بنیادین در اجتماع محلی

2 لیدر و مردم سالاری محلی: سنجش بین فنلاند و انگلستان

3 چشم انداز روش لیدر در اسپانیا بر پایه واکاوی گروه های اقدام محلی

4 برنامه های لیدر در مجارستان توسعه پایین به بالا با کنترل بالا به پایین؟

5 توانایی های مردم سالارانه و معناشتاسی گروه های اقدام محلی لیدر در اتحادیه اروپا

6 جنبه های سیاسی لیدر در فنلاند- مردم سالاری و مسئله اخلال گران

7 لیدر و توانایی توسعه محلی در حومه های روسیه

8 مسئله توزیع جنسی در گروه های اقدام محلی لیدر در دانمارک

9 گروه های اقدام محلی لیدر: نهادهای محلی تعاون گرایی نوین یا نمونه هایی از مردم سالاری اقتصادی؟

10 نوآوری های پایین به بالا و منافع رقابتی در ترانسیلوانیا

11 آیا انرژی های تجدیدپذیر می توانند کاهش کمک کنند؟

12 در حال توسعه یا ایجاد بی ثباتی؟ مدیریت توسعه، مقیاس و نمایندگی در تونس

13 برداشت: رنگ های لیدر روی تخته دموکراسی

 14 پیوست ویژه: بررسی تجربه ارای پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن در خراسان شمالی

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی جغرافیا

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved