مفاهیم مقدماتی ریاضی (ویژه دانشجویان رشته های حسابداری و مدیریت)
نویسنده:
روح اله عباسی شورشجانی-حمیدرضا حاج عباسی
مترجم:
-
سال نشر:
1399
صفحه:
140
نوبت چاپ:
1

 در طول سالیان گذشته، همواره تدریس دروس ریاضی یا دروسی که نیاز به مقدمات کافی از علم ریاضی دارند برای دانشجویانمان در رشته های مختلف بخصوص رشته های حسابداری و مدیریت سخت می نمود زیرا اکثر این دانشجویان از گرایشهای غیر ریاضی از دبیرستان فارغ التحصیل شده بودند و حالا در این رشته ها که نیازمند سطح خوبی از معلومات ریاضی است قصد ادامه تحصیل داشتند. کتابهای ریاضی دانشگاهی موجود در بازار هم با پیش فرض دانش ریاضی کافی از دوره دبیرستان نوشته شده و اکثرا پاسخگوی نیاز این دسته از دانشجویان نبود و مراجعه به این کتابها بیشتر موجبات دلسردی ایشان از ریاضیات را فراهم می کرد. لذا با همکاری استاد گرامی و دوست عزیزم جناب آقای مهندس حمیدرضا حاج عباسی استاد دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان بر آن شدیم تا در این حوزه وارد شده و منابع مناسبی را برای این دسته از دانشجویان علاقه مند فراهم نماییم.

کتاب مفاهیم مقدماتی ریاضی (Basic Mathematical Concepts) شروع حرکت ما در این زمینه است. تلاش شده است در این کتاب درسی هر آنچه که دانشجویان رشته های حسابداری و مدیریت برای اولین درس ریاضی خود در دوره کارشناسی نیاز دارند مطابق با جدیدترین سرفصلهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شیوه ای ساده و روان و در عین حال کامل، مطالب مورد نیاز آموزش داده شود.

مباحث پایه ای در ریاضیات همچون نظریه مجموعه ها، اعداد مختلط، انواع توابع، مفاهیم حد و پیوستگی، مشتق توابع، و کاربرد مشتق توابع، سرفصلهای اصلی این کتاب 140 صفحه ای می باشند.

 

 

-

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه رياضی و آمار

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved