تئوری طراحی بازی: یک فلسفه جدید برای درک بازی‌ها
نویسنده:
کیت بارگان
مترجم:
سیدیاشار بنی‌هاشم، سیدعلیرضا بشیری‌موسوی
سال نشر:
1400
صفحه:
308
نوبت چاپ:
1000

امروزه بازی به مسائله‌ای جهانی تبدیل‌شده است.اگرچه، علی‌رغم افزایش بازی‌ها و بازیکن‌ها، روند طراحی بازی خلاقانه همچنان به‌صورت یک ساختار نامنظم باقی‌مانده است. طراح بازی‌ها اکثراً خودآموخته هستند و یا شاگردی طراح‌های باتجربه‌تر را می‌کنند، آنها متدهای طراحی و ادبیات و ابزار مخصوص به خود را برای شناسایی و برطرف کردن مشکلات گسترش داده‌اند.

مولف در بخشی از این کتاب آورده است: برخلاف ادبیات و موسیقی که بر پایه‌هایی استوار قرار دارند، تئوری طراحی بازی پیشرفت بسیار کمی داشته است. طراحان بازی هنرمندانی هستند که هرکدام فلسفه مخصوص به خود را برای ایجاد تفریح و لذت بیشتر بازی‌هایشان دارند، ممکن است که کتاب‌های محرک فکر همانند همین کتاب جرقه‌ای برای شروع یک انقلاب صنعتی در طراحی بازی باشد.

این کتاب در بخش های مچرزایی به مواردی نظیر مفاهیم بازی، طراحی بازی، ما چگونه به اینجا رسیدیم، با استفاده از لنزها: بازی‌های ویدئویی و بازی‌های رومیزی و پیشبینی‌ها پرداخته است.

پیشگفتار

مقدمه

نابودی تتریس

حداقل اوضاع این‌طور بود که شرح دادم.

داستان ما

داستان من

بیان مسائله

درباره طراحی بازی

تئوری امروزۀ طراحی بازی

این کتاب دربارۀ چیست

این کتاب شامل چه چیزهایی نیست

فصل اول: مفاهیم بازی

تعاریف

نگاشت سیستم‌های تعاملی

سیستم‌های تعاملی

شبیه‌سازها همچنین یک سیستم تعاملی پایه هستند.

تفکر در مورد بازی‌ها

تصمیم‌گیری بامعنی

آیا بازی‌ها هنر هستند؟

بازی‌ها: سیستم‌های تعاملی بهتر

یک خیال شکنند

بازی کردن بازی به‌ نوبه خودش یک هنر است

ارزش بازی‌ها

برداشت‌های اشتباه در مورد بازی‌ها

بازی‌ها می‌توانند به ‌صورت طبیعی رخ دهند

بازی‌های ویدئویی و ارزش کلمات

اکتشاف

فصل دوم: طراحی بازی

رسانه و پیام

درک طراحی

مینیالیسم

مکانیزم اصلی

مراقب افراط‌های رسانه دیجیتال باشید

اجازه دهید میزانی سرگرمی اضافه کنیم.

سازماندهی استانداردها

غیرخطی بودن و طراحی بازی

طراح بازی آدم بدی است!

فضای پیوسته و گسسته

تفکیک ‌پذیری ورودی

اجرا در برابر تصمیم‌گیری

تصادفی بودن

بازی تک‌ نفره در برابر چند نفره

بقا، تکمیل و دشواری بازی

پیچیدگی ذاتی در برابر پدیدار شونده

پنهان شدن در پشت پیچیدگی

اطلاعات و قابل‌حل بودن

قابلیت حل کردن

 

تقارن

 

انتخاب‌های اشتباه و دیگر خطاها

 

هیچ‌چیز را برای امتیاز نگیرید

 

تبدیل به فردی حرفه‌ای شدن

 

رشته‌های مرتبط

 

نتیجه‌گیری

 

 

 

 

 

فصل سوم: ما چگونه به اینجا رسیدیم

 

بازی‌های تخته‌ای قدیمی

 

ورزش در تاریخ

 

تکامل بازی‌های باکارت

 

قرن بیستم

 

تا چه حد پیشرفته‌ایم؟

 

نسل‌های بازی‌های ویدئوئی و دیگر توسعه‌ها

 

سایر قسمت‌های قابل ‌توجه

 

نگاهی به گذشته

 

 

 

فصل چهارم: با استفاده از لنزها: بازی‌های ویدئویی

 

مشکلات مشترک بین بیشتر انواع ژانرها

 

جنجال گران

 

اکشن سوم شخص سه بعدی

 

استراتژی بلا درنگ

 

استراتژی مبتنی بر نوبت

 

بازی‌هایی که در آن ایفای نقش می‌شود

 

بازی‌های ورزشی

 

بازی‌های رقابتی

 

بازی‌های مبارزه ای

 

بازی‌های PSF

 

بازی‌های سکویی

 

ژانرهای دیگر

 

بازی‌های ویدئویی

 

 

 

فصل پنجم: با استفاده از لنزها: بازی‌های رومیزی

 

مشکل بازی‌های رومیزی

 

بازی‌های ناحیه کنترل

 

بازی‌های مزایده‌ای

 

بازی‌های جنگی

 

بازی‌های ایفای نقش

 

بازی‌های کارتی

 

ژانرهای دیگر

 

 

 

فصل ششم: پیشبینی‌ها

 

مقاومت

 

رسانه

 

ظهور هندیها

 

ادغام دنیاها

 

رنسانس

 

هدف

 

منابع

 

 

 

 

 

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved