تفکر انتقادی در برنامه درسی
نویسنده:
مال لسیستر - دنیس تیلور
مترجم:
سمیه کیارسی - مظهر بابایی
سال نشر:
1400
صفحه:
214
نوبت چاپ:
1

آموختن نحوه‌ی تفکر و پرورش مهارت‌های تفکر انتقادی، کلید توسعه آموزشی است. پرورش فراگیرانی مستقل، در گرو تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی آن‌هاست.

کتاب کاربردی حاضر به واسطه طراحی ویژه خود به راحتی قابل استفاده در کلاس درس توسط معلمان می‌باشد و از طرفی با دربرگیری فعالیت‌های متعدد بین رشته‌ای فرصتی مناسب برای فراگیران جهت فهم مفاهیم اصلی تفکّر ‌انتقّادی .ارتقای مهارت‌های تفکّر ‌انتقّادی . هم انواع استدلال و دانش در کلیه‌ی بخش‌های برنامه‌ی درسی. تمرین به کارگیری کنجکاوی طبیعی برای شروع بحث‌های فلسفی تمرین استفاده از مهارت‌های استدلال در رابطه با معضلات اخلاقی و انتخاب‌های زندگی روزمرّه را فراهم خواهد ساخت. سعی نویسندگان بر این بوده تا از طریق پرداختن به ایده‌های انتزاعی و سؤال‌های فلسفی در قالب داستان‌های کودکانه و گاهاً مصور، تقویت مهارت‌های تفکر انتقّادی را به ‌عنوان موضوع اصلی خود دنبال نمایند. آن‌ها ایده‌های ناآشنا وپیچیده را از طریق داستان‌ها ومنابع قابل کپی با ارائه فعالیت‌های یادگیری متعدد، ملموس و قابل درک می‌سازند.

فصل 1: پرسشگری/19

 

فصل2: دیدگاه/ 39

 

فصل 3: منطقیبودن/61

 

فصل 4: ابزارهای تفکّرانتقادی: کاوشگری/85

 

فصل 5: ابزارهای تفکّرانتقادی: تجزیه وتحلیل/ 105

 

بخش 2: واکنش فلسفی واخلاقی/127

 

فصل 6: درآمدی برفلسفه /129

 

فصل 7: اصولاخلاقیودرست/143

 

فصل 8: دانشوراستی/161

 

فصل 9: دانشبه‌عنوانیادگیریارزشمند/179

 

فصل 10: مشکل ادراک/197

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی
علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved