آموختن نحوهی تفکر و پرورش مهارتهای تفکر انتقادی، کلید توسعه آموزشی است. پرورش فراگیرانی مستقل، در گرو تقویت مهارتهای تفکر انتقادی آنهاست.
کتاب کاربردی حاضر به واسطه طراحی ویژه خود به راحتی قابل استفاده در کلاس درس توسط معلمان میباشد و از طرفی با دربرگیری فعالیتهای متعدد بین رشتهای فرصتی مناسب برای فراگیران جهت فهم مفاهیم اصلی تفکّر انتقّادی .ارتقای مهارتهای تفکّر انتقّادی . هم انواع استدلال و دانش در کلیهی بخشهای برنامهی درسی. تمرین به کارگیری کنجکاوی طبیعی برای شروع بحثهای فلسفی تمرین استفاده از مهارتهای استدلال در رابطه با معضلات اخلاقی و انتخابهای زندگی روزمرّه را فراهم خواهد ساخت. سعی نویسندگان بر این بوده تا از طریق پرداختن به ایدههای انتزاعی و سؤالهای فلسفی در قالب داستانهای کودکانه و گاهاً مصور، تقویت مهارتهای تفکر انتقّادی را به عنوان موضوع اصلی خود دنبال نمایند. آنها ایدههای ناآشنا وپیچیده را از طریق داستانها ومنابع قابل کپی با ارائه فعالیتهای یادگیری متعدد، ملموس و قابل درک میسازند.
فصل 1: پرسشگری/19
فصل2: دیدگاه/ 39
فصل 3: منطقیبودن/61
فصل 4: ابزارهای تفکّرانتقادی: کاوشگری/85
فصل 5: ابزارهای تفکّرانتقادی: تجزیه وتحلیل/ 105
بخش 2: واکنش فلسفی واخلاقی/127
فصل 6: درآمدی برفلسفه /129
فصل 7: اصولاخلاقیودرست/143
فصل 8: دانشوراستی/161
فصل 9: دانشبهعنوانیادگیریارزشمند/179
فصل 10: مشکل ادراک/197
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
علوم تربیتی |