ابزارهای کاربردی مهندسی صنایع و مدیریت
نویسنده:
محمد وحید سبط /حامد رجب زاده / نجمه مصطفایی
مترجم:
سال نشر:
1399
صفحه:
256
نوبت چاپ:
1

 

برای کمک به درک خوانندگان این کتاب در مورد ابزارهای موجود، سعی شده است به منظور جمع‌آوری اطلاعات صحیح درباره‌ی استفاده و کارایی ابزارهای مدیریتی، ابزارها با مثال‌های واقعی همراه گردند. ارائه‌ی مثال‌های واقعی، نحوه‌ی انتخاب و بکارگیری ابزارهای موجود و همچنین نتایجی که استفاده از این ابزارها در صنایع مختلف در پی داشته است را به‌وضوح نمایان می‌کند. عناوین ابزارهای مدیریتی برگزیده که در دو سطح استراتژیک و عملیاتی در این کتاب معرفی ‌شده‌اند عبارت‌اند از:

 

ابزارهای استراتژیک

 

الگوبرداری، تحلیل داده‌های کلان، برنامه‌های مدیریت تغییر، مدیریت چابک، مدیریت زمان سازمانی، صلاحیت‌های اساسی، ابزارهای تصمیم‌گیری صحیح، بیانیه‌ی چشم‌اندازها و رسالات، نوآوری باز، برون‌سپاری، سناریو و برنامه‌ریزی احتمالی، برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی استراتژیک، مدیریت کیفیت جامع و بودجه‌بندی بر مبنای صفر.

 

ابزارهای عملیاتی

 

کارت امتیاز متوازن، مهندسی مجدد فرآیندهای کسب‌و‌کار، تجزیه‌وتحلیل پیشرفته، تجزیه‌وتحلیل سفر مشتری، اینترنت اشیاء، کاهش پیچیدگی، مدیریت ارتباط با مشتری، دسته‌بندی مشتریان، تعدیل نیرو، بررسی تعهد کارکنان، ادغام و تملک، مدل‌های بهینه‌سازی قیمت، مدیریت رضایتمندی و وفاداری، اتحادهای استراتژیک و مدیریت زنجیره تأمین.

 

مطالعه این کتاب کمک می‌کند تا مدیران شناخت واقع‌بینانه‌تری از متداول‌ترین ابزارهای مدیریتی به دست آورند و در زمان رویارویی با مسائل پیچیده سازمانی، چه در سطح استراتژیک و چه در سطح عملیاتی، بتوانند ابزار یا ابزارهای مناسب را انتخاب کرده و بکار گیرند. لذا مطالعه این کتاب به‌تمامی مشاوران، مدیران، تصمیم‌گیرندگان و کارشناسان سازمان‌ها توصیه می‌شود. همچنین مخاطبان این کتاب محدود به عناوین فوق‌الذکر نمی‌شوند، در مؤسسات آموزشی خصوصاً دانشگاه‌ها برای رشته‌های مدیریتی، مانند گرایش‌های مختلف رشته مدیریت و مهندسی صنایع، نیاز به منبع آموزشی برای آشنایی با ابزارهای مدیریتی و کاربرد آن‌ها به ‌صورت واقعی احساس می‌شود، بنابراین دیگر مخاطبان عمده این کتاب را می‌توان دانشجویان این رشته‌ها معرفی کرد.

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved