به مدیر مدرسه مراجعه کن
نویسنده:
گری بروکس
مترجم:
زهرا زحمانی تبار-ثریا باژن- علیرضا عراقیه
سال نشر:
1400
صفحه:
228
نوبت چاپ:
1

تجربیات این کتاب  به ما می‌آموزد، افرادی که به‌طور موفقیت‌آمیز با مسائل مواجه می‌شوند، کسانی هستند که خود را به مجموعه‌ای از راهبردهای مقابله‌ای مجهز ساخته‌اند و درانطباق با شرایط انعطاف‌پذیر هستند. همچنین بهره‌گیری از تجربیات این کتاب به ما می‌آموزد، افرادی که مواجه مثبت با مسائل دارند از طریق مسئولیت‌پذیری و یافتن راه‌حل برای مسائل خود به احساس تسلط و کفایت دست خواهند یافت. هدف این افراد در مواجه مثبت با مسائل، ارزیابی موقعیت، دریافت کمک و حمایت از دیگران و حل مسائل از طریق طراحی یک راه‌حل عملی و مفید است.

 اتفاقات این کتاب، در نمونه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از حمایت دیگران و ارزیابی صحیح موقعیت، چالش‌ها به فرصت تبدیل شده‌اند و فرصت نیز همان چیزی است که ما در تعلیم‌ و تربیت بدنبال آن هستیم تا با پیشنهاد آن زمینه رشد افراد را فراهم کنیم. در واقع افراد دارای مواجه مثبت، مسائل مدرسه و تعلیم ‌و تربیت را فرصتی برای رشد خود و دیگران تلقی می‌کنند و سعی می‌کنند با امید، صبر و نشاط با مسائل مواجه شوند.

 تمرکز اصلی کتاب « به مدیر مدرسه مراجعه کن» و نویسنده آن جری بروکس که دارای تجربیات خوبی در تعلیم ‌و تربیت و در مقاطع مختلف آموزشی مدرسه است، بر تجربیات و مهارت‌هایی است که اثربخشی آن در مواجه با مسائل مختلف مرتبط به فضای مدرسه توسط نویسنده و مؤلف به اثبات رسیده است. مطالعه محتوای این کتاب برای مدیران، معلمان، اولیاء و علاقمندان به تعلیم‌وتربیتمؤثر بوده و همچنین زمینه‌ای را فراهم می کند تا علاقمندان به تعلیم‌وتربیتچالش‌ها را به تجربه‌ای آموزنده برای خود و دیگران تبدیل نمایند.این کتاب مشوق معلمان و مربیان برای تألیف آثار بیشتری از تجربیات مدیران و معلمان کشورمان به شکل بومی می‌باشد.

 در پایان اشاره می‌نمایم که هنگام استفاده از این کتاب با رویکرد بهره‌گیری از تجربیات می‌توانید درفضای مدرسه از روش حل مسئله برای مواجه مثبت با مسائل بهره بگیرید.

فصل 1: قبلاززنگمدرسه (قبلازآغازسالتحصیلی)- آمادهکردنمعلمانووالدینومدیرانبراییکسالتحصیلیفوق‌العاده  21

فصل 2: جلساتکلاسی- چگونهمدیرانووالدینمی‌توانندبهمعلماندرفرآیندتدریسکمککنند؟  44

فصل 3: وعده‌هایغذایی،میان‌وعده‌هاوخوراکی‌هایخوشمزه. 67

فصل 4: راه‌هایمنحصربه‌فردیکهکودکانبهترمی‌آموزند. 85

فصل 5: دفترمدیر- چگونهآنراادارهکنیموچهچیزیمارادیوانهمی‌کند؟. 123

فصل 6: یادداشت‌هایخانه- تقویترابطهوالدینومعلمان.. 145

فصل 7: فوقبرنامه‌ها- سرگرمیدرمدرسه. 161

فصل 8: کدهایرفتاریبرایرشد. 179

فصل 9: اعتباراضافی- درس‌هاییبرایزندگیومدرسه. 197

 

 

 

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی
علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved