بازاریابی کارآفرینانه
نویسنده:
مهدی الله دادی-رضا شافعی
مترجم:
-
سال نشر:
1399
صفحه:
160
نوبت چاپ:
1

 

امروزه شرکت ها به منظور بهبود عملکردشان به سوی بازایابی کارآفرینانه گرایش دارند. آنها از کارآفرینی برای شناسایی نیازهای شناخته نشده و از بازاریابی برای توسعه نیازهای موجود و کشف نیازهای جدید استفاده می کنند. کتاب حاضر به چگونگی شکل گیری، راهبردها، مدل ها و پیامدهای بازاریابی کارآفرینانه پرداخته و در کسب و کارهای خلاق و هنری، دارویی،فناوری اطلاعات و ارتباطات، خرده فروشی و صنایع غذایی مدنظر قرارگرفته است. همچنین به سوالات بسیاری در حوزه بازاریابی کارآفرینانه دیجیتال همچون راهبرهای نوآوری و فناوری دیجیتالی پیشرفته برای اشکال جدید کارآفرینی و بازاریابی چیست؟ چه روش های دیجیتالی، ابزار و فناوری های جدید برای سنجش فرصت های کسب و کار اجتماعی وجود دارد؟ کلان داده در کارآفرینی و بازاریابی دیجیتال چه نقشی دارند؟ چگونه فعالیت های کارآفرینی پلتفرم ها، اکوسیستم ها و دیگر اشکال سازمانی پیچیده ایجاد می شود؟پاسخ داده شده است.

کتاب « بازاریابی کارآفرینانه، حرکت از عصر سنتی به دیجتال » در 170  صفحه در قطع رقعی در اسفند ماه 99 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است.

 

فهرست

 

عنوان                        صفحه

 

پیشگفتارنویسندگان.. 1

 

فصلاول: روندهاوراهبردها 1

 

روندشکل‌گیریبازاریابی‌کارآفرینانه. 4

 

مفهوموتعاریفبازاریابی‌کارآفرینانه. 6

 

ماهیتدرحالگسترشبازاریابی‌کارآفرینانه. 14

 

دلایلایجادبازاریابی‌کارآفرینانه. 19

 

راهبردهایبازاریابی‌کارآفرینانه. 20

 

پیامدهایاجرایبازاریابی‌کارآفرینانه. 33

 

فصلدوم:چارچوب‌هاومدلها 35

 

مدلاستوکس..... 40

 

مدلموریسوهمکاران.. 40

 

مدلمارتیزوهمکاران.. 42

 

مدلموریشوهمکاران.. 43

 

مدلکرائوسوهمکاران.. 44

 

مدلجونزورولی... 45

 

مدلسول.. 47

 

مدلاستفانیوهمکاران.. 48

 

مدلیانگوگیلبرسون.. 50

 

فصلسوم:بازاریابی‌کارآفرینانهدرصنایعمختلف... 51

 

بازاریابی‌کارآفرینانهدرکسب‌وکارهایخلاقهنری... 51

 

شبکه‌سازیبازاریابی‌کارآفرینانهدرکسب‌وکارهایدارویی... 53

 

بازاریابی‌کارآفرینانهدرکسب‌وکارهایفناوریاطلاعات... 54

 

بازاریابی‌کارآفرینانهبین‌المللیدرصنایعغذایی... 56

 

بازاریابی‌کارآفرینانهآنلایندرخردهفروشی‌هایاینترنتی... 57

 

فصلچهارم:مطالعاتبازاریابی‌کارآفرینانه. 61

 

سابقهپژوهش‌هاومطالعاتانجامگرفتهدرخارجازکشور. 61

 

پژوهش‌هایانجامگرفتهدرزمینهبازاریابی‌کارآفرینانهآنلاینبارویکردنوآوری‌هایدیجیتالی... 66

 

سابقهپژوهش‌هاومطالعاتانجامگرفتهدرداخلکشور. 73

 

فصلپنجم:بازاریابی‌کارآفرینانهدیجیتال.. 77

 

جایگاهاقتصاددیجیتالدربازاریابیوکارآفرینی... 77

 

نسلچهارمبازاریابیازدیدگاهکاتلر (بازاریابیدیجیتال). 79

 

کارآفرینیدیجیتال.. 81

 

نوآوریدیجیتال.. 83

 

اصولبنیادیدرشکل‌گیرینوآوریدیجیتال.. 84

 

1) دیدگاهپلتفرم. 84

 

2) ظهوروفراگیربودن.. 85

 

3) مدیریتدادهوتفسیردیجیتال.. 85

 

4) منطقخدمات... 86

 

5) مفهوم‌سازینوآوریدیجیتالازطریقاطلاعاتپلتفرم‌هایمشارکتی... 87

 

6) تعاملاتوارتباطاتاجتماعی... 88

 

7) اکو‌سیستم ‌کسب‌وکار‌هایدیجیتال.. 89

 

اجزاءتشکیلدهندهنوآوریدیجیتال.. 91

 

الف) ساختارمعمارینوآوریدیجیتال.. 91

 

ب) پلتفرم. 92

 

ج) مدیریتدادهوحمایتازتصمیم.. 92

 

د) خدمات... 93

 

ه) ارتباطات،مشارکتوشبکه‌هایاجتماعی... 94

 

طبقه‌بندینوآوریدیجیتال.. 95

 

مدلچرخههایپ.... 98

 

اکو‌سیستم ‌بازاریابیدیجیتال.. 101

 

اکو‌سیستم ‌کارآفرینیدیجیتال.. 102

 

اکو‌سیستم ‌بازاریابی‌کارآفرینانهدیجیتال.. 105

 

کانال‌هاییکپارچهآنلاینوآفلاین... 110

 

الف) نمایشفروشگاهی... 111

 

ب) نمایشوبسایتی... 115

 

شریکتجاریدیجیتال.. 118

 

تحولدیجیتالی... 119

 

مدل‌هایکسب‌وکاربازاریابی‌کارآفرینانهدیجیتال.. 119

 

جمعبندی... 124

 

منابع.. 139

 

 

 

فهرست جدول ها

 

عنوان                                                                                                     صفحه

 

جدول 1-1- روندشکل‌گیریبازاریابی‌کارآفرینانه. 4

 

جدول 1-2- تعاریفبازاریابی‌کارآفرینانهدرپژوهش‌هایانجام‌شده. 8

 

جدول 1-3- ماهیتبازاریابیوظهوربازاریابی‌کارآفرینانه. 15

 

جدول 1-4- دیدگاه‌هاینظریدررابطهبابازاریابی‌کارآفرینانه. 24

 

جدول 1-5-راهبرد‌هایبازاریابی‌کارآفرینانهدرپژوهش‌‌هایانجامشده. 28

 

جدول 1-6- طبقه‌بندیشاخص‌هایمورداستفادهمربوطبهبازاریابی‌کارآفرینانه. 31

 

جدول2-1- چارچوبومدل‌هایبازاریابی‌کارآفرینانهدرپژوهش‌هایانجامشده. 36

 

جدول 5-1- مدلحمایتازکارآفرینیدیجیتالشرکت‌هاینوپایدرحوزهفناوریاطلاعاتوارتباطات... 82

 

جدول 5-2- اصولشکل‌گیرینوآوریدیجیتالبراساسمنابعپژوهش..... 90

 

جدول 5-3- جمعبندیپژوهش‌هایپیشیندردستهبندینوآوریدیجیتالدرشرکت‌ها 95

 

جدول 5-4- طبقه‌بندییافته‌هاومطالعاتمورداستفادهمربوطاکوسیستمبازاریابی‌کارآفرینانهدیجیتال.. 105

 

جدول 5- 5- مطالعاتانجامشدهدرنمایشفروشگاهی... 113

 

جدول 5- 6- ابعادمطرحشدهنمایشوبسایتیونمایشفروشگاهیدرمطالعاتانجامشده. 117

 

 


 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                                             صفحه

 

نمودار2- 1- طبقه‌بندیبازاریابی‌کارآفرینانهموریسوهمکاران (2002). 41

 

نمودار2- 2- مدلبازاریابی‌کارآفرینانهماتیزوهمکاران (2010). 43

 

نمودار 2- 3- مدلبازاریابی‌کارآفرینانه. 44

 

نمودار 2- 4- مدلبازاریابی‌کارآفرینانهکرائوسوهمکاران (2010). 45

 

نمودار 2- 5- تقسیمبندیبازاریابی‌کارآفرینانهازدیدگاهجونزورولی... 46

 

نمودار2- 6- طبقه‌بندیبازاریابی‌کارآفرینانهازدیدگاهسولی... 47

 

نمودار 2- 7- مدلپویافرآیندتصمیم‌گیریبازاردرفعالیت‌هایبازاریایکارآفرینانه. 50

 

نمودار3-1- آمیخته‌هایبازاریابی‌کارآفرینانهدرکسب‌وکارهایفرهنگیوخلاق. 52

 

نمودار 3-2- الگویبازاریابی‌کارآفرینانهدرکسب‌وکارهایفرهنگیوهنری... 53

 

نمودار 3-3- مدلبازاریابی‌کارآفرینانهدرشرکت‌هایفناوریاطلاعات. 55

 

نمودار 3-4- مدلبازاریابی‌کارآفرینانهبین‌المللیدربخشصنایعغذایی... 57

 

نمودار3- 5- مدلبازاریابی‌کارآفرینانهآنلاینخردهفروشی‌هایاینترنتی... 60

 

نمودار 5- 1- بازاریابی‌کارآفرینانهدیجیتال.. 79

 

نمودار 5-2- نوآوریدیجیتال.. 95

 

نمودار 5- 3- چرخههایپگارتنربرایاستفادهکارآفرینی... 99

 

نمودار 5-4- چرخههایپگارتنربازاریابیوتبلیغات... 100

 

نمودار 5-5-چرخههایپگارتنربازاریابیوکارآفرینی... 100

 

نمودار 5-6- اکو‌سیستم ‌کارآفرینانهدیجیتال.. 104

 

نمودار 5-7- اکو‌سیستم ‌کارآفرینانهدیجیتال.. 104

 

نمودار 5-8- ابعادواجزایمدل‌هایکسب‌وکار. 121

 

نمودار5-9- مدلکسبوکاربازاریابی‌کارآفرینانهدیجیتال.. 123

 

نمودار 5-10- اثراتکانال‌هایدیجیتالبرعملکردشرکتها 125

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved