امروزه شرکت ها به منظور بهبود عملکردشان به سوی بازایابی کارآفرینانه گرایش دارند. آنها از کارآفرینی برای شناسایی نیازهای شناخته نشده و از بازاریابی برای توسعه نیازهای موجود و کشف نیازهای جدید استفاده می کنند. کتاب حاضر به چگونگی شکل گیری، راهبردها، مدل ها و پیامدهای بازاریابی کارآفرینانه پرداخته و در کسب و کارهای خلاق و هنری، دارویی،فناوری اطلاعات و ارتباطات، خرده فروشی و صنایع غذایی مدنظر قرارگرفته است. همچنین به سوالات بسیاری در حوزه بازاریابی کارآفرینانه دیجیتال همچون راهبرهای نوآوری و فناوری دیجیتالی پیشرفته برای اشکال جدید کارآفرینی و بازاریابی چیست؟ چه روش های دیجیتالی، ابزار و فناوری های جدید برای سنجش فرصت های کسب و کار اجتماعی وجود دارد؟ کلان داده در کارآفرینی و بازاریابی دیجیتال چه نقشی دارند؟ چگونه فعالیت های کارآفرینی پلتفرم ها، اکوسیستم ها و دیگر اشکال سازمانی پیچیده ایجاد می شود؟پاسخ داده شده است.
کتاب « بازاریابی کارآفرینانه، حرکت از عصر سنتی به دیجتال » در 170 صفحه در قطع رقعی در اسفند ماه 99 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است.
فهرست
عنوان صفحه
روندشکلگیریبازاریابیکارآفرینانه. 4
مفهوموتعاریفبازاریابیکارآفرینانه. 6
ماهیتدرحالگسترشبازاریابیکارآفرینانه. 14
دلایلایجادبازاریابیکارآفرینانه. 19
راهبردهایبازاریابیکارآفرینانه. 20
پیامدهایاجرایبازاریابیکارآفرینانه. 33
فصلسوم:بازاریابیکارآفرینانهدرصنایعمختلف... 51
بازاریابیکارآفرینانهدرکسبوکارهایخلاقهنری... 51
شبکهسازیبازاریابیکارآفرینانهدرکسبوکارهایدارویی... 53
بازاریابیکارآفرینانهدرکسبوکارهایفناوریاطلاعات... 54
بازاریابیکارآفرینانهبینالمللیدرصنایعغذایی... 56
بازاریابیکارآفرینانهآنلایندرخردهفروشیهایاینترنتی... 57
فصلچهارم:مطالعاتبازاریابیکارآفرینانه. 61
سابقهپژوهشهاومطالعاتانجامگرفتهدرخارجازکشور. 61
پژوهشهایانجامگرفتهدرزمینهبازاریابیکارآفرینانهآنلاینبارویکردنوآوریهایدیجیتالی... 66
سابقهپژوهشهاومطالعاتانجامگرفتهدرداخلکشور. 73
فصلپنجم:بازاریابیکارآفرینانهدیجیتال.. 77
جایگاهاقتصاددیجیتالدربازاریابیوکارآفرینی... 77
نسلچهارمبازاریابیازدیدگاهکاتلر (بازاریابیدیجیتال). 79
اصولبنیادیدرشکلگیرینوآوریدیجیتال.. 84
3) مدیریتدادهوتفسیردیجیتال.. 85
5) مفهومسازینوآوریدیجیتالازطریقاطلاعاتپلتفرمهایمشارکتی... 87
6) تعاملاتوارتباطاتاجتماعی... 88
7) اکوسیستم کسبوکارهایدیجیتال.. 89
اجزاءتشکیلدهندهنوآوریدیجیتال.. 91
الف) ساختارمعمارینوآوریدیجیتال.. 91
ج) مدیریتدادهوحمایتازتصمیم.. 92
ه) ارتباطات،مشارکتوشبکههایاجتماعی... 94
اکوسیستم بازاریابیدیجیتال.. 101
اکوسیستم کارآفرینیدیجیتال.. 102
اکوسیستم بازاریابیکارآفرینانهدیجیتال.. 105
کانالهاییکپارچهآنلاینوآفلاین... 110
مدلهایکسبوکاربازاریابیکارآفرینانهدیجیتال.. 119
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 1-1- روندشکلگیریبازاریابیکارآفرینانه. 4
جدول 1-2- تعاریفبازاریابیکارآفرینانهدرپژوهشهایانجامشده. 8
جدول 1-3- ماهیتبازاریابیوظهوربازاریابیکارآفرینانه. 15
جدول 1-4- دیدگاههاینظریدررابطهبابازاریابیکارآفرینانه. 24
جدول 1-5-راهبردهایبازاریابیکارآفرینانهدرپژوهشهایانجامشده. 28
جدول 1-6- طبقهبندیشاخصهایمورداستفادهمربوطبهبازاریابیکارآفرینانه. 31
جدول2-1- چارچوبومدلهایبازاریابیکارآفرینانهدرپژوهشهایانجامشده. 36
جدول 5-1- مدلحمایتازکارآفرینیدیجیتالشرکتهاینوپایدرحوزهفناوریاطلاعاتوارتباطات... 82
جدول 5-2- اصولشکلگیرینوآوریدیجیتالبراساسمنابعپژوهش..... 90
جدول 5-3- جمعبندیپژوهشهایپیشیندردستهبندینوآوریدیجیتالدرشرکتها 95
جدول 5-4- طبقهبندییافتههاومطالعاتمورداستفادهمربوطاکوسیستمبازاریابیکارآفرینانهدیجیتال.. 105
جدول 5- 5- مطالعاتانجامشدهدرنمایشفروشگاهی... 113
جدول 5- 6- ابعادمطرحشدهنمایشوبسایتیونمایشفروشگاهیدرمطالعاتانجامشده. 117
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار2- 1- طبقهبندیبازاریابیکارآفرینانهموریسوهمکاران (2002). 41
نمودار2- 2- مدلبازاریابیکارآفرینانهماتیزوهمکاران (2010). 43
نمودار 2- 3- مدلبازاریابیکارآفرینانه. 44
نمودار 2- 4- مدلبازاریابیکارآفرینانهکرائوسوهمکاران (2010). 45
نمودار 2- 5- تقسیمبندیبازاریابیکارآفرینانهازدیدگاهجونزورولی... 46
نمودار2- 6- طبقهبندیبازاریابیکارآفرینانهازدیدگاهسولی... 47
نمودار 2- 7- مدلپویافرآیندتصمیمگیریبازاردرفعالیتهایبازاریایکارآفرینانه. 50
نمودار3-1- آمیختههایبازاریابیکارآفرینانهدرکسبوکارهایفرهنگیوخلاق. 52
نمودار 3-2- الگویبازاریابیکارآفرینانهدرکسبوکارهایفرهنگیوهنری... 53
نمودار 3-3- مدلبازاریابیکارآفرینانهدرشرکتهایفناوریاطلاعات. 55
نمودار 3-4- مدلبازاریابیکارآفرینانهبینالمللیدربخشصنایعغذایی... 57
نمودار3- 5- مدلبازاریابیکارآفرینانهآنلاینخردهفروشیهایاینترنتی... 60
نمودار 5- 1- بازاریابیکارآفرینانهدیجیتال.. 79
نمودار 5-2- نوآوریدیجیتال.. 95
نمودار 5- 3- چرخههایپگارتنربرایاستفادهکارآفرینی... 99
نمودار 5-4- چرخههایپگارتنربازاریابیوتبلیغات... 100
نمودار 5-5-چرخههایپگارتنربازاریابیوکارآفرینی... 100
نمودار 5-6- اکوسیستم کارآفرینانهدیجیتال.. 104
نمودار 5-7- اکوسیستم کارآفرینانهدیجیتال.. 104
نمودار 5-8- ابعادواجزایمدلهایکسبوکار. 121
نمودار5-9- مدلکسبوکاربازاریابیکارآفرینانهدیجیتال.. 123
نمودار 5-10- اثراتکانالهایدیجیتالبرعملکردشرکتها 125
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
|