دنیای ارتباطی امروز شاهد امتزاج و پیوند دو مفهوم رسانههای اجتماعی که از مسطح شدن و افقی شدن ارتباطات سخن میگوید و بازاریابی سیاسی که حکایت از کاربرد فنون بازاریابی در سیاست است.
در شرایطی که جامعه مجازی و شهروندان شبکه ای و نت زیستها واقعیتی غیر قابل انکاراند و در تحولات سیاسی _اجتماعی نقش مؤثری دارند ؛و نیز رجوع به شهروندان در عرصههای مختلف سیاسی از جمله انتخابات از مشهورات زمانه است؛کالایی شدن سیاست نقطه اتصال بازاریابی سیاسی و رسانههای اجتماعی ست ؛ اگرچه این نوع نگاه مطلوبیت همگانی ندارد و منتقدینی در سطح عموم و در سطح نخبگان به نقد آن مینشینند اما بررسی و شناخت این عرصه موضوعی ضروری ست ؛ چه موافق باشیم چه مخالف!
رشد قابل توجه کتب و مقالاتی که به بازاریابی سیاسی پرداخته اند همگی از آینده پررونق این موضوعات حکایت میکند لذا نگاه واقع بینانه به بازار سیاست در ایران و درک این حقیقت که برخی برای منافع حزبی ، گروهی و قبیله ای سیاست را کالایی و بدتر از آن ناهنجار نموده اند ایجاب میکند این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. لذامجموعه حاضر با رویکرد برجسته سازی دو مفهوم جدید و بین رشته ای در عرصه علمی و عملی گردآوری شده است.
بازاریابی سیاسی و ارتباطات سیاسی: بازنگری روابط 12
لوآنیس کولوئوس و فیل هریس
بازاریابی سیاسی در عصر دادههای بزرگ 27
پیوتر پاول ژیک، ژاکوب ژکوبوسکی
یک دهه فعالیت بازاریابی سیاسی در رسانههای اجتماعی 45
مرلا ولادیمیر
رسانههای اجتماعی و بازاریابی سیاسی (مطالعه موردی انتخابات عمومی 2018 مالزی) 56
سامسودین ای. رحیم
بازاریابی شبکههای اجتماعی در سیاست(با تاکید بر آفریقای جنوبی) 65
کایودو آیانکویا، مارگارت کولن، آندره پی کالیتز
نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی سیاسی: انتخابات محلی 2014 ترکیه 84
الیف یوربولان اوکان، آیپر توپکو، سرهات اکیوز
رسانههای اجتماعی، بازاریابی سیاسی و انتخابات سال 2016 ایالات متحده آمریکا 112
کریستین بی. ویلیامز
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم سیاسی
|