تدوین و طراحی استراتژی های رقابتی مبتنی بر تجزیه و تحلیل جامع و همه جانبه از صنعتی است که شرکت در آن فعالیت می کند. از آنجا که شرکت ها به منظور رقابت مؤثر در بازارهای جهانی ، بایستی از یک استراتژی مدون و آینده نگر برخوردار باشند ؛ لذا ضرورت تجزیه و تحلیل محیط بیرونی و محیط درونی سازمان حیاتی می باشد. براین مبنا غالب سازمان ها و کمپانی هائی که با این ضرورت حتمی پا به عرصه تحقیق ، طراحی مدل و پیاده سازی آن گذاشته اند ، بر استراتژی رهبری هزینه متمرکز شده اند. لیکن در این پژوهش اولا طراحی مدل زنجیره ارزش برای دستیابی به استراتژی مدیریت سود خالص(در نظرگرفتن هزینه-درآمد و اثرات متقابل آنها) و ثانیا در صنایع تولیدات چندمرحله ای مورد بررسی قرار گرفته است و برای مشاهده نتایج مدل در واقعیت ، صنعت نساجی که یک صنعت محوری چند مرحله ای است به عنوان مطالعه موردی انتخاب گردیده است.
مطالب این کتاب در قالب پنج فصل تدوین گردیده است ؛ فصل اول ، کلیاتی در زمینه تحقیق را مورد بحث قرار داده است ؛ در فصل دوم ، مروری بر ادبیات تحقیق را در دو زمینه مفهومی و ریاضی مورد بحث قرار داده و متعاقب آن طراحی و توسعه مدل مفهومی زنجیره ارزش مرتبط با استراتژی سود خالص در فصل سوم از نظر می گذرد. در فصل چهارم ساخت مدل های ریاضی زنجیره ارزش و کاربرد آنها درج گردیده است و در فصل پنجم با عنوان نتیجه گیری و پیشنهادات به تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج بدست آمده از فصل چهارم و نیز پیشنهادات برای پژوهش های آتی پرداخته است.
فصل اول: کلیات/16
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق/42
فصل سوم: طراحی و توسعه مدل مفهومی زنجیره ارزش مرتبط با استراتژی سود خالص/104
فصل چهارم: ساخت مدل های ریاضی تحقیق و کاربرد آنها/204
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات/266
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
فنی و مهندسی |
مهندسی صنایع
|