«ذهن سوژه‌پرداز» منتشر شد
کتاب «ذهن سوژه‌پرداز: مقدمه‌ای بر سوژه و سوژه‏‌‌پردازی در رسانه‌ها» به قلم هومن خشندیش و با همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی راهی بازار نشر شد.

 
Alternate Text

 به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، «ذهن سوژه‌پرداز: مقدمه‌ای بر سوژه و سوژه‏‌‌پردازی در رسانه‌ها» عنوان اثری جدید در حوزه روزنامه‌نگاری و نوشته هومن خشندیش است.

 

در معرفی این کتاب آمده است: «ژورنالیست»، با نگاهی هستی‌شناسانه، انسانی است بهره‌مند از یک «ذهن سوژه‌پرداز» و چنین انسانی به همراه ویژگی‌هایی که در حقیقت شالوده اصیل انسان‌بودن است، «خودآگاهی خلاقانه انسان سوژه‌پرداز» را در تحریریه یک رسانه برای تولید محتوای موثر و مسئولانه و شکل‌دهی به ذهنیت جمعی دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، به‌کار می‌گیرد.

 

خشندیش در این کتاب با بهره‌گیری هم‌زمان از دانش ارتباطات اجتماعی، روان‌شناسی و بیش از دو دهه تجربه حرفه‌ای خود، به تشریح چگونگی کارکرد ذهن سوژه‌پرداز یک روزنامه‌نگار در فرآیند تولید محتوا می‌پردازد؛ آنچه از دیدگاه او، دست‌کم در سنت آموزش روزنامه‌نگاری در ایران چندان به آن پرداخته نشده است. این کتاب در واقع گامی است برای ساماندهی دانسته‌ها و دریافت‌های علمی و تجربی‌ در توصیف نحوه اندیشیدن به عنوان یک ژورنالیست.

 

نویسنده معتقد است شالوده روزنامه‌نگار موفق، نه تنها در کلاس‌های خبرنویسی، مصاحبه و گزارش و... بلکه در نحوه زندگی او به عنوان یک «انسان سوژه‌پرداز» شکل می‌گیرد.

 

«ذهن سوژه‌پرداز: مقدمه‌ای بر سوژه و سوژه‏‌‌پردازی در رسانه‌ها» در 242 صفحه، قطع رقعی و قیمت 72 هزار تومان وارد بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به لینک فروش آن به نشانی https://16book.ir/Shop/BookDetail/13021 مراجعه کنند. این کتاب همچنین از طریق فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بين خیابان فلسطين و چهارراه وليعصر (عج)، کتاب‌فروشی شانزده و سایر فروشگاه‌های این سازمان در دسترس قرار دارد.