-
کتاب «مجموعه قوانین، دستورالعمل‌ها و راهنماهای اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ایران» منتشر شد
سه شنبه, 01 شهریور,1401
کتاب «مجموعه قوانین، دستورالعمل‌ها و راهنماهای اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ایران» منتشر شد
كتاب «مجموعه قوانین، دستورالعمل ها و راهنماهای اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ایران» به عنوان مرجعی معتبر برای دسترسی به مستندات ملی مرتبط، منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، كتاب «مجموعه قوانین، دستورالعمل ها و راهنماهای اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ایران» تالیف  «دبیرخانه کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شد.

امروزه مدیریت صحیح جوامع، مستلزم توجه ویژه به مستندات و شواهد علمی بوده و تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد، یکی از اصول بنیادی حکمرانی خوب در جوامع است. از این رو پژوهش به عنوان یکی از فرآیندهای تولید شواهد، اهمیتی روزافزون یافته و همچنین رعایت اصول و احترام به ارزش‌های اخلاقی در همه امور از جمله انجام پژوهش‌های علوم زیست‌پزشکی، مورد توجه ویژه قرار گرفته است. در این راستا و با توجه به نیاز موجود، کتاب «مجموعه قوانین، دستورالعمل‌ها و راهنماهای اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی ایران» به عنوان مرجعی معتبر برای دسترسی به مستندات ملی مرتبط، تالیف و گردآوری شده است که برای همه علاقه‌مندان از جمله اعضا و کارشناسان کارگروه/ کمیته‌های اخلاق در پژوهش، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فراگیران سطوح مختلف، سیاستگذاران حوزه علم و فناوری و سایر ذی‌نفعان قابل استفاده است.

این کتاب در 830 صفحه  و در شش بخش تحت عناوین «اسناد مربوط به فعالیت‌های کارگروه/ کمیته‌های اخلاق در پژوهش»، «اسناد مربوط به پژوهش‌های مرتبط با انسان»، «اسناد مربوط به پژوهش‌های تحت نظارت سازمان غذا و دارو»، «اسناد مربوط به کار با حیوانات آزمایشگاهی»، «اسناد مربوط به اشتراک‌گذاری و انتشار آثار پژوهشی» و «سایر اسناد ملی و بین‌المللی مرتبط» تدوین شده است.

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved