نظریه زمان و حفاظت و مرمت؛ کتابی که به توسعه مرزهای دانش مرمت کمک می کند
یکشنبه, 22 خرداد,1401
نظریه زمان و حفاظت و مرمت؛ کتابی که به توسعه مرزهای دانش مرمت کمک می کند
کتاب "نظریه زمان و حفاظت و مرمت" عنوان اثر تازه ای است که به قلم سودابه یوسف نژاد و به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شده است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ، از محورهای مهم  مورد بحث در کتاب «نظریه زمان و حفاظت مرمت» زمان‌مند بودن آثار و مطالعه آن از همه ابعاد است.

در معرفی این کتاب آمده است: زمان اصل موجودیت آثار است و باحرکت و وجود ارتباط دارد. نظریه زمان و حفاظت و مرمت، به چگونگی ادراک و شناسایی همه ابعاد اثر و همچنین چگونگی تعیین حقیقت اثر در حفاظت و مرمت، یعنی وضعیت راستی و درستی آن به عنوان موجودیتی در بستر زمان می پردازد. در این نظریه تعیین زمان عینی(ابژکتیو)، یعنی تحلیل فرآیند های فرسایش و روشهای زمان سنجی انجام می گیرد. همچنین زمان ذهنی(سوبژکتیو) آثار که در فرهنگ، انسان و مکان پدیدار می‌شود نیز اثبات شده است. در مبنای این نظریه شناسایی ماده و همه شئون زمان در آثار شرط لازم و کافی برای ادراک اثر است و علاوه بر زمان آفرینش اثر و زمان سپری‌شده و زمان مواجهه با اثر- که در واقع لحظه دیدار و اصابت اثر با آگاهی و فهم مرمت گر است- مبحث زمان انسانی نیز در آثار اثبات شده و انسان در انتهای افق اهداف حفاظت و مرمت قرار می گیرد.

 

" نظریه زمان و حفاظت و مرمت" در 194 صفحه، قطع رقعی و قیمت 60 هزار تومان وارد بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به نشانی https://16book.ir مراجعه کنند. این کتاب همچنین از طریق فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بين خیابان فلسطين و چهارراه وليعصر، کتاب‌فروشی شانزده و سایر فروشگاه‌های این سازمان در دسترس قرار دارد


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved