مشخصات کتاب

فرآیند ایجاد کسب و کار در گردشگری
فرآیند ایجاد کسب و کار در گردشگری
موضوع: علوم اجتماعي و اقتصاد
نام ناشر: سازمان انتشارات جهاددانشگاهي
نام نویسنده: طیبه نیک رفتار
مترجم: -
فرایند چاپ: -
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 500
شابک: 9786001029790
سال نشر: 1395
تعداد صفحه: 176
قیمت: 100000 ریال
فصل: زمستان

فهرست کتاب

 فصل اول: مقدمه ای بر گردشگری

فصل دوم: شناسایی و امکان سنجی فرصت های کار آفرینانه در گردشگری

فصل سوم: راه اندازی کسب و کارهای گردشگری

فصل چهارم: مدیریت کسب و کارهای گردشگری

فصل پنجم: رشد و نوآوری کسب و کارهای گردشگری 

معرفی کتاب

کشور عزیزمان ایران از نظر جاذبه‌های گردشگری جز ده کشور برتر دنیا است. هر ساله گردشگران زیادی به کشور سفر می‌کنند، که این بازار را مستعد برای فعالیت کارآفرینان می‌کند.

علی رغم فرصت‌های کارآفرینانه زیادی که در این صنعت وجود دارد اما این فرصت‌ها به خوبی شناسایی و بهره‌برداری نشده است. پیوند بین کارآفرینی و گردشگری بسیار عمیق است. گردشگری پتانسیل‌های زیادی برای ایجاد کسب و کارهای جدید دارد و بدون فعالیت‌های نوآورانه رونق نمی‌گیرد. لذا این کتاب به دنبال ارائه روش و چارچوبی برای شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه در این صنعت و راه‌اندازی کسب وکار می‌باشد تا از این رهگذر کارآفرینانی که به دنبال فعالیت در این حوزه هستند با مراحل گوناگون راه‌اندازی کسب وکار آشنا گردند. این کتاب رویکردی فرایندی به فعالیت کارآفرینی در گردشگری دارد و فصول آن براساس گامهای این فرایند تدوین شده است.

 در فصل اول کتاب مفاهیم پایه در حوزه گردشگری، طبقه‌بندی از انواع گردشگری و جاذبه‌های گردشگری مطرح می‌گردد تا خواننده دیدی کلی در مورد مفاهیم گردشگری پیدا کند.

فصل دوم، گام‌های اصلی برای راه‌اندازی کسب وکار در گردشگری را ارائه می‌دهد. انواع فرصت‌های کارآفرینی معرفی می‌گردد و چارچوبی برای شناسایی و امکان‌سنجی فرصت‌های کارآفرینانه در گردشگری ارائه می‌شود.

در فصل سوم نحوه راه‌اندازی کسب وکار مطرح می‌شود. در این فصل نحوه نگارش طرح کسب و کار در گردشگری همراه با مثال‌هایی بیان می‌شود.

فصل چهارم، مهارت‌های مدیریتی لازم برای اداره کسب وکار و فرایندهای کلیدی بازاریابی را بیان می‌کند.

فصل پنجم به رشد و نوآوری در کسب وکارهای گردشگری می‌پردازد و انواع نوآوری را معرفی می‌نماید. در ضمیمه‌های کتاب مباحث رقابت‌پذیری طرح می‌گردد و براساس مدل الماس پورتر اجزای رقابت‌پذیری در گردشگری ارائه می‌شود. همچنین زندگی کارآفرینان حوزه گردشگری در ایران به صورت نمونه مطرح می‌شود.

 

 

این کتاب توسط طیبه نیک رفتار تألیف و توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با قیمت100000ریال به چاپ رسیده است.