پدیده های مختلفی وجود دارند که می توانند به نگرانی های مدیران در خصوص سلامت کارکنانشان دامن بزنند. اما یکی از نوپدیدترین و جدیدترین این پدیده ها، حضورگرایی است که به شدت می تواند بهره وری مجموعه های اقتصادی (بویژه حوزه های تولیدی و خدمات محور) و سلامت کارکنان را به مخاطره بیاندازد، پدیده حضورگرایی در ایران و بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقا و آمریکای جنوبی از توجه لازم برخوردار نبوده است.
با توجه به نبود منابع مطالعاتی کافی در خصوص پدیده حضورگرایی در داخل کشور، با تالیف این کتاب به بررسی و ارائه مفاهیم و جدیدترین الگوها و تئوری های مطرح شده در خصوص پدیده رفتاری حضورگرایی در سطح جهان پرداخته شده است.
این کتاب از یک طرف می تواند مورد استفاده اساتید و دانشجویان رشته های مختلف مدیریت بویژه مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی قرار گیرد و از طرف دیگر مدیران منابع انسانی می توانند با مطالعه این کتاب دانش لازم را برای مدیریت هرچه بهتر رفتار حضورگرایی کارکنان در سازمان کسب نمایند.
مبانی، مفاهیم، نظریه ها و مدل های حضورگرایی، علل بروز رفتار حضورگرایی، ابزارهای اندازه گیری و پیامدهای رفتار حضورگرایی و راهکارهای مدیریت رفتار حضورگرایی بخش های اصلی مطالب این کتاب را تشکیل می دهند.
پیشگفتار/9
فصل اول: مبانی، مفاهیم، نظریه ها و مدل های حضورگرایی/11
فصل دوم: علل بروز رفتار حضورگرایی/53
فصل سوم: ابزارهای اندازه گیری و پیامدهای رفتار حضورگرایی/89
فصل چهارم: راهکارهای مدیریت رفتار حضورگرایی/119
منابع/133
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
|