کتاب هوش، خانواده، مدرسه به منظور آشنایی اولیای مدرسه و خانواده با هوش دانش آموزان و فرزندان خود تدوین گردیده است چرا که یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش و روانشناسی تربیتی، تعیین توانایی ها، اسـتعدادها و محـدودیت هاي افـراد جامعه است تا از طریق هدایت اجتماعی، اقتصادي و حرفه اي موجبات رشد و پیشرفت فرد و جامعه مهیا گردد که در این راستا وجود ابزارها و روش هاي دقیق سنجش ضروري بوده و هیچ نظام آموزشی بدون بهره گیري از آنها نمی توانـد به آرمان هاي خود دست یابد.
این کتاب در7 فصل تهیه شده که فصل اول آن به تعاریف و رویکردهای مختلف هوش و تعارف و پیشینه های مربوط به آن، فصل دوم به هوش هیجانی، فصل سوم به تفاوت هوش دختر و پسر، فصل چهارم به نوع مغز مرد و زن ، فصل پنجم به هوش و ارتباط آن با خانواده و مدرسه، فصل ششم به نتایج و توصیه هایی برای افزایش هوش و فصل آخر به اجرای تست هوش برای سنجش هوش عمومی دانش آموزان می پردازد.
پیشگفتار/9
فصل اول: هوش (IQ)/11
فصل دوم: هوش هیجانی (EQ)/53
فصل سوم: تفاوت هوش دختر و پسر/89
فصل چهارم: نوع مغز مرد و زن/103
فصل پنجم: هوش و ارتباط آن با خانواده و مدرسه/117
فصل ششم: نتایج و توصیه هایی برای افزایش هوش/158
فصل هفتم: اجرای تست رشت - ریون – رسولی/163
منابع کتاب/171
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|