برنامه درسی تربیت بدنی مجموعه ای از فرصت های تربیتی را فراهم می کند که درآن دانش آموزان از طریق ایفای نقش مؤثر و فعال خود، ضمن کسب ، حفظ و توسعه سواد بدنی و سبک زندگی سالم و فعال در طول عمر، قادر خواهند بود در تمام ابعادو ساحت های تربیتی رشدحرکتی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ... رشد کنند. لذادر تمام کشورهای جهان این درس ازنظر رشد جسمانی-حرکتی و اهداف تربیتی اش ازاهمیت زیادی برخوردار است و به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی مطرح شده و موردتوجه در راستای تقویت و ارتقاء سوادبدنی قرار می گیرد.
بخش اول: یادگیرند ه
1- تربیت بدنی رشدی باکیفیت
۲ - کودک سالم
3- تفکر، احساس و اجتماعی شدن کودک
۴ -کودک پرتحرک
بخش دوم: محتوای حرکت و محیط یادگیری
5- چارچوب حرکت
6- محیط و تکلیف
7- طرح تمرین مهار ت های حرکت
بخش سوم: طراحی آموزشی
8- تربیت بدنی مبتنی بر استانداردها
9- ارزیابی یادگیری دانش آموزان
۱۰ - طراحی و به کارگیری تجارب یادگیری
۱۱ - یادگیرندگان گوناگون
۱۲- مدیریت کلاس
منابع و مآخذ
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
تربیت بدنی
|